بوتیمار

قصه «بوتیمار»قصه مشکلات مردم در اوضاع کرونایی

به گزارش ردکارپت فیلم: مهران مهام تهیه کننده سریال «بوتیمار» با اشاره به قصه این سریال توضیح داد که به دلیل به تصویر کشیدن مشکلات مردم در اوضاع کرونایی قصه سریال هم با کرونا آغاز می شود.

مهران مهام تهیه کننده تلویزیون درباره سریال نوروزی «بوتیمار» که کرونا را هم وارد قصه خود کرده است گفت: قصه این سریال با کرونا شروع می شود چون ما واقعه مهمی در کشور داشتیم که خیلی ها را هم از دست دادیم از این رو کرونا را به قصه خود آورده ایم.

وی درباره تاثیر کرونا در ساخت سریال عنوان کرد: این اتفاق یک ریسک بود به طور مثال وقتی ماسک روی صورت بازیگر می آید همه صورت او را می پوشاند اما نکته مهم این بود که تا حدی به مشکلات کرونا بپردازیم و اینکه چه بلایی به سر مردم می آورد.

تهیه کننده «بوتیمار» درباره کاراکتر محوری این قصه نیز توضیح داد: در همین اوضاع کرونایی کاراکتر قصه فشارهای اقتصادی زیادی را هم تحمل می کند و درگیر یک کلاهبرداری هم می شود و درنهایت پزشک به او توصیه می کند که برای آرامش به یک سفر برود.

مهام در ادامه عنوان کرد: ما ۲ واژه «زنده مانی» و «زندگانی» داریم که الان بیشتر مردم را مجبور به زنده مانی کرده ایم. مردم از آینده و فردایشان ترس دارند و بیشتر به خاطر ترس از آینده، تورم و نبود امنیت اقتصادی درگیر مشکلات زندگی شده اند. در همین سریال هم به تقابل چنین خانواده هایی می پردازیم؛ خانواده ای که درگیر ترس های زندگی هستند و خانواده ای که به راحتی زندگی خود را ادامه می دهد.

این تهیه کننده سریال های طنز درباره عنوان «بوتیمار» نیز یادآور شد: «بوتیمار» در شعر پارسی به پرنده ای شهرت دارد که بخل از ویژگی هایش است، به اقیانوس می رسد اما از ترس اینکه آب تمام نشود آب نمی خورد و مشهور است که این پرنده همیشه در تشنگی به سر می برد. این مشکل هم در بسیاری از افراد جامعه ما وجود دارد که به دلیل همان ترس هایی که دارند امروز خود را زندگی نمی کنند. این ترس دیگر اجازه نمی دهد که حتی اگر بودجه لازم را هم داشته باشید، خرج کنید و برای اهداف و آرزوهای خود صرف کنید.

تهیه کننده «بوتیمار» درباره مشکلات تولید سریال در زمان کرونا نیز تصریح کرد: ما به شمال کشور اعزام شدیم و بلافاصله پروتکل ها و محدودیت های منع تردد اعلام شد و هیچ کس از ما حمایت نکرد. زمانی که ما به شمال کشور رفتیم هیچ نهادی از ما حمایت نکرد. پلیس ما را گرفت، جریمه کرد، ماشین به پارکینگ رفت، علی رغم اینکه نامه نیروی انتظامی داشتیم.

وی ادامه داد: با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ساری تماس گرفتیم که به من گفت باید سریال را متوقف کنید و من هم سکانس های پلیسی را حذف کردم در حالی که از این طرف هم باید جوابگوی شبکه و سیمافیلم می بودم و نمی توانستم کار را متوقف کنم. با این حال ما بارها جریمه شدیم و مشکلات زیادی در این مسیر برایمان به وجود آمد.

مهام در پایان بیان کرد: روابط سازمان صداوسیما با سازمان ها باید به گونه ای باشد که وقتی می خواهیم کار کنیم دیگر اینقدر اذیت نشویم و همکاری ها صورت بگیرد.

سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و با حضور بازیگرانی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین، اشکان اشتیاق و … برای نوروز ۱۴۰۰ در شبکه سه ساخته می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند