آینده

مهرداد فرید به تحلیل آینده سینما پرداخت

به گزارش ردکارپت فیلم: مهرداد فرید درباره تحلیل و بررسی آینده سینما با وجود شرایط سختی که در آن گرفتار شده و وضعیت سالن دارها صحبت کرد.

مهرداد فرید تهیه کننده و کارگردان سینما در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم تمایل تهیه کننده‌ها برای اکران فیلمشان در چنین برهه ای، احتمال بسته شدن مجدد سینما‌ها به علت شیوع ویروس جدید کرونا، تعیین ساعت بازگشایی سینما‌ها و…وجود دارد گفت: سینما باید به سمت آنلاین پیش برود. مسئولان باید سازوکاری پیدا کنند که از نظر اقتصادی به یک چرخه تولید، توزیع و نمایشی برسند که در این سیستم کارشان مقرون به صرفه شود.

وی افزود: ماجرای بلیت فروشی آنلاین برای فیلم‌هایی که در پلتفرم‌ها می‌آمد تست بدی نبود، ولی دوستان رها کردند چرا که دیدند دخل و خرجشان جور در نمی‌آید.

او ادامه داد: تجربه خوب در سینما‌های جهان این بود که سوژه‌های سینمایی را خیلی‌ها در قالب مینی سریال‌های شش قسمتی می‌سازند به عنوان نمونه نتفلیکس وارد این موضوع شد مردم هم استقبال کردند اگر در ایران هم تهیه کننده‌ها به این سمت بروند شاید به یک سازوکار درست اقتصادی برسند.

فرید گفت: اما اینکه مردم به سالن‌های سینما برگردند آن هم در این وضعیت فکر نمی‌کنم تا یکسال آینده چشم انداز روشنی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با روند بحرانی موجود، سینما در چه بخش‌هایی ضربه بیشتری خواهد خورد، اظهار کرد: بیشتر سالن دار‌ها متضرر می‌شوند، چون فیلمسازان می‌توانند خودشان را باشرایط نمایش آنلاین تطبیق بدهند. سرمایه اصلی سالن دار، ساختمان سینما و متعلقاتش است که عملا بیکار می‌مانند و قاعدتا باید در سالن‌ها را ببندند تا وقتی که این پاندمی از بین برود و مردم به شرایط عادی زندگیشان برگردند که این هم فکر نمی‌کنم به سرعت اتفاق بیفتد البته موضوع مهم اینکه عادت فیلم دیدن در خانه کنار خانواده از طریق پلتفرم‌های وی او دی تقریبا در حال ایجاد شدن است و کنار گذاشتن این عادت هم به این سادگی نیست.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند