تیزر

تیزر جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک منتشر شد

به گزارش ردکارپت فیلم: انتشار تیزر و پیام دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک، تازه‌ترین خبرهای این رویداد هنری است.

تیزر هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک، با بهره‌گیری از ملودی یکی از پیش‌پرده‌خوانی‌های زنده‌یاد مرتضی احمدی و با صدای محمد بحرانی منتشر شد.

این تیزر به سرپرستی سلمان باهنر و با تکنیک پویانماییِ «کات اوت» که بیشترین شباهت را به حرکاتِ حداقل‌گرایِ عروسک‌های خیمه، سایه و نخی دارد، ساخته شده و ملودی آن برگرفته از ملودی یکی از پیش‌پرده‌خوانی‌های زنده‌یاد مرتضی احمدی است.

سلمان باهنر عنوان می‌کند که این تیزر تاکیدی است بر هویتِ تمثیلی و زبانیِ عروسک‌ها و انسان‌ها و دعوتیِ به میزبانی عروسک‌ها و مهمانی چشم‌های ما!

پیام دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی

همچنین مهدی حاجیان دبیر اجرایی این جشنواره چند روز پیش از آغاز به کار آن، پیامی منتشر کرد.

این پیام به شرح زیر است:

«ما و عروسک‌ها، جهان را به قدر توان‌مان شادتر و زیباتر کنیم

«امسال سال سختی بود! هم برای عروسک‌ها، هم برای جهان. عروسک‌های نمایشی ایران در حالی که لباس، نو می‌کردند به پیشواز هجدهمین همنشینی‌شان بر صحنه‌های شور و شیدایی، به ناگاه در بامدادی از روزهای اسفند یکی از صمیمی‌ترین دوستدارانشان را به آسمان سپردند.

دوستی که با لبخندی از امید و اراده‌ای از جنس هنر به پیکار سخت با بیماری برخاسته بود. در تمام لحظاتی که از عروسک‌ها و تدارک جشن‌شان می‌گفت نشانه‌های درد عمیق از چشم و رخسارش زدوده می‌شد و شوری شیرین بر جانش می‌نشست. یادش مانا.

و اکنون در آستانه هجدهمین گام این همراهی دلنشین و در حالی‌که جهان آزرده رخدادی نامبارک و تاریک است. برآنیم تا به یاری هم، ما و عروسک‌ها، جهان را به قدر توان‌مان شادتر و زیباتر کنیم. چه مبارک است این همراهی.

باشد که پروردگار مهربان همواره یاری‌مان کند در این مسیر سبز».

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک با یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره، با دبیری اجرایی مهدی حاجیان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی از دهم تا هفدهم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند