فضای مجازی

دیده شدن «دنیای لالایی ها» در فضای مجازی کار دشواری است

به گزارش ردکارپت فیلم: اکرم ابوالمعالی گفت: دیده شدن «دنیای لالایی ها» در فضای مجازی کار دشواری است و به نظرم بزرگترین چالش این دوره‌ جشنواره،مجازی بودن آن است.

اکرم ابوالمعالی کارگردان تئاتر درباره نمایش «دنیای لالایی ها» گفت: نمایش «دنیای لالایی ها» بر گرفته از لالایی‌های مادران ایران است. این اجرا بر اساس لالایی‌های منطقه خراسان جنوبی و قوم کرومانج شکل گرفته است.

وی با اشاره به زمان شروع تمرین درباره مدت زمان اجرا بیان کرد: نمایش «دنیای لالایی ها» در بخش مجازی جشنواره عروسکی تهران-مبارک شرکت داده شده است. شروع تمرین بعد از خبر پذیرش متن و بعد از تدارکات اولیه‌ نمایش انجام شد. همچنین زمان اجرای این نمایش ۵ دقیقه است.

ابوالمعالی درباره تولید در دوران کرونا مطرح کرد: گروهمان هیچ اسپانسری نداشت. در ابتدا قرار بود «دنیای لالایی ها» در فضای مجازی در معرض تماشای مخاطبان قرار گیرد. این نمایش الان که در جشنواره عروسکی تهران-مبارک شرکت کرده از حمایت نقدی بهره‌مند شده است. همچنین تولید اثر در دوران کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد؛ سختی‌های مضاعفی را برایمان داشت.

وی ادامه داد: در کنار تمام این مشکلات، مشکلات مالی در تولید تئاتر عروسکی همیشه در کیفیت کار موثر بوده است. امسال با وجود تورم و افزایش چندین برابری قیمت ها، تهیه‌ متریال بسیار سخت‌تر بود. از طرف دیگر حضور در بخش مجازی، هزینه‌های تصویربرداری را به گروه تحمیل کرد.

این کارگردان تئاتر درباره مجازی برگزار شدن جشنواره اظهار کرد: امسال اولین تجربه‌ جشنواره به صورت مجازی است، امیدوارم آثار به خوبی و سهولت در معرض تماشای مخاطبان قرار بگیرد. دیده شدن در فضای مجازی که وسعت بسیاری دارد؛ کار دشواری است؛ بنابراین به نظرم بزرگترین چالش این دوره‌ جشنواره مجازی بودن آن است.

وی همچنین افزود: حضور درجشنواره‌ تئاتر به شکل مجازی، قطعا تجربه‌ جدیدی است که برای دست اندر کاران، جامعه‌ تئاتری و مخاطبان قابل تامل است، مطمئنا بی عیب و نقص نخواهد بود، اما اگر از جانب پژوهشگران بررسی شود می‌تواند در دنیای معاصر فارغ از نتیجه، گام جدیدی باشد.

عوامل «دنیای لالایی ها» عبارتند از:

طراح و کارگردان: اکرم ابوالمعالی، دستیار کارگردان: مینا پناه نجات، عروسک گردان ها: مریم پناه نجات و مینا پناه نجات، آهنگساز:حسین احمد جو، با صدای: ساریگل بوانلو، طراح صحنه: احمد پناه نجات، عکس و فیلم: داریوش ترابی، طراحی وساخت عروسک، تدوین، طراح پوستر: مینا پناه نجات


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند