سبالو

خوشحالی فاطمه معتمدآریا از ساخت مستند «سبالو»

به گزارش ردکارپت فیلم: فاطمه معتمدآریا که تهیه‌کننده مستند «سبالو» است، از این‌که این فیلم را یک کارگردان که خودش بومی بوشهر است، ساخته، ابراز خوشحالی کرد.

فاطمه معتمدآریا، تهیه‌کننده مستند «سبالو» در آیین دیدار این مستند بیان کرد که «سبالو» درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است و بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد.

 آیین دیدار مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا، عصر دیروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) در موزه سینما برگزار شد تا اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» آغاز شود.

فاطمه معتمدآریا، پس از مراسم امضای پوستر این فیلم در فضای باز موزه سینما، در سخنانی گفت: «محسن نساوند، کارگردان «سبالو» امشب اینجا نیست اما دوستانش در کنار ما هستند و من هم به نمایندگی از فیلم «سبالو» امشب این‌جا هستم. از آن‌جا که وضعیت کرونا بحرانی است و رفت و آمد هم کار صحیحی نیست، ایشان نتوانست از جنوب کشور بیاید و همراه شما فیلم را تماشا کند و از این بابت عذرخواهی کرد.»

تهیه‌کننده «سبالو» درباره این مستند توضیح داد: «از این‌که این مستند را محسن نساوند ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود بومی بوشهر و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است.»

معتمدآریا در پایان اظهار کرد: «این مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار خوشحال هستم.»

«سبالو»، روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا، نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل طلایی، نادر و منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

خوشحالی فاطمه معتمدآریا از ساخت مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند