کرونا

صدرنشینی انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» در سینمای آمریکا

به گزارش ردکارپت فیلم: با صدرنشینی انیمیشن «رایا و آخرین اژدها»، گیشه آمریکای شمالی بیشترین فروش از زمان شیوع ویروس کرونا را به ثبت رساند.

پیش از آنکه سینما‌های آمریکای شمالی در پی شیوع ویروس کرونا تعطیل شوند، در فاصله ششم تا هشتم مارس ۲۰۲۰ میزان فروش فیلم‌های سینمایی ۱۰۱ میلیون دلار اعلام شده بود. این میزان در هفته آینده نیز کاهش چشمگیری داشت و به ۵۴ میلیون دلار رسید. تا بیستم مارس نیز تمامی سینما‌ها بجز سینما ماشین‌ها تعطیل شدند و فروش سینمای این کشور به ۱۹۵ هزار دلار رسید. از آن زمان به صورت چرخشی بعضی سینما‌ها بازگشایی و برخی دیگر دوباره تعطیل می‌شدند.

اکنون با گذشت یک سال، امید به احیای سینما‌ها زنده شده است. به سینما‌ها در نیویورک که حدود یک سال بسته بوده اند اجازه داده شد، از روز پنجم مارس بازگشایی شوند. البته محدودیت ظرفیت ۲۵ درصدی و ۵۰ نفری برای آن‌ها در نظر گرفته شد. نیویورک بعد از لس آنجلس که قرار است در هفته‌های آتی بازگشایی شود، دومین بازار مهم در آمریکا محسوب می‌شود.

اکنون تخمین زده می‌شود فروش سینمای آمریکا در روز‌های پنجم تا هفتم مارس به ۲۵ میلیون دلار رسیده باشد که در واقع بیشترین استقبال از سینما‌ها از زمان شروع پاندمی کرونا محسوب می‌شود. بیشترین فروش قبلی مربوط به گیشه کریسمس می‌شود که فیلم «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» اکران شد و در مجموع فروش این گیشه به ۲۳.۸ میلیون دلار رسید.

هفته گذشته ۴۲ درصد و این هفته ۴۵ درصد از سینما‌های آمریکا فعالیت داشته اند. علاوه بر نیویورک، در سانفرانسیسکو و دیگر قسمت‌ها از منطقه خلیج آن، سینما‌ها مجاز به بازگشایی شده اند.

این هفته انیمیشن «رایان و آخرین اژدها» محصولی از دیزنی، ۸.۶ میلیون دلار فروخت و به صدر گیشه رسید. برای مقایسه باید بگوییم که انیمیشن «تام و جری» هفته قبل فروشی ۱۴ میلیون دلاری داشت و این هفته با ۶.۶ میلیون به جایگاه دوم رسید. «رایا و آخرین اژدها» در گیشه جهانی ۱۷.۶ میلیون دلار فروخته که بیشترین درآمد آن به گیشه چین مربوط می‌شود.

فیلم سینمایی «آشوب مدام»، ساخته داگ لیمان نیز افتتاحیه ۳.۴ میلیون دلاری رقم زد و به جایگاه سوم رسید. «بوگی» دیگر اثر تازه اکران این هفته بود که با ۱.۲ میلیون دلار به جایگاه چهارم رسید. در رتبه پنجم هم «غارنشین‌ها ۲» قرار گرفته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند