نتفلیکس

نامزد‌های انجمن تهیه کنندگان آمریکا اعلام شدند

به گزارش ردکارپت فیلم: دو کمپانی آمازون و نتفلیکس بیشترین نماینده را در بخش بهترین فیلم نامزدهای انجمن تهیه کنندگان آمریکا دارند.

با اعلام نامزد‌های سی و دومین دوره جوایز انجمن کارگردان‌های آمریکا، گمانه زنی در مورد بهترین فیلم‌های اسکار ۲۰۲۱ بیش از پیش شده است. بیشتر اوقات فیلم‌هایی که جایزه انجمن تهیه کنندگان آمریکا را دریافت می‌کنند جایزه اسکار نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد، مثل فیلم‌های «کتاب سبز»، «شکل آب» و «آرگو».

البته گاهی هم این اتفاق رخ نمی‌دهد، مثل سال گذشته که فیلم سینمایی «۱۹۱۷» ساخته سم مندس جایزه اصلی انجمن تهیه کنندگان را گرفت، اما نهایتا جایزه اسکار بهترین فیلم به «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو رسید.

معمولا فیلم‌هایی برای بهترین فیلم اسکار رقابت می‌کنند که هم در جوایز بهترین تیم بازیگری انجمن بازیگران و همینطور انجمن تهیه کنندگان نامزد شده باشند. امسال فیلم‌های «ما رینی بلک باتم» و «دادگاه شیکاگو ۷» از کمپانی نتفلیکس، «میناری» و «یک شب در میامی» چنین شرایطی را دارند. دیگر فیلمی هم که شانس زیادی برای جایزه بهترین فیلم دارد «عشایر» است که روز یکشنبه، ۴ جایزه از جوایز انتخاب منتقدان دریافت کرد. دو شرکت «نتفلیکس» و «آمازون» هر کدام با سه فیلم بیش از هر کمپانی دیگری در بخش اصلی انجمن نماینده دارند.

فیلم‌های «بورات ۲»، «یهودا و مسیح سیاه پوست»، «ما رینی بلک باتم»، «منک»، «میناری»، «عشایر»، «یک شب در میامی»، «زن جوان نوید دهنده»، «آوای متال» و «دادگاه شیکاگو» نامزد دریافت جایزه اصلی شده اند. از فیلم‌های مدعی که در این بخش حضور ندارند می‌توان به «۵ هم خون»، «پدر» و «اخبار جهان» اشاره کرد.

گفتنی است فیلم «یهودا و مسیح سیاه پوست» اولین فیلمی با تیم تهیه کنندگان سیاه پوست است که توانسته در جوایز این انجمن نامزد شود.

این انجمن همچنین نامزد‌های بخش انیمیشن را هم اعلام کرده که شامل «غارنشین ها: یک عصر جدید»، «به پیش»، «روی ماه»، «روح» و «هادیان گرگ» می‌شود.

مراسم معرفی برگزیدگان سی و دومین دوره جوایز انجمن تهیه کنندگان آمریکا در بخش سینمایی و تلویزیونی به صورت مجازی در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند