سینما خر

سینما با سینما خر زنده شد

به گزارش ردکارپت فیلم: شاهد احمدلو : یکی از اهداف اصلی من در ساخت فیلم سینما خر این بود که نیروی تاثیر گذاری را معرفی کنم. نیروهایی جوان و پرانگیزه که من احساس می کردم کاری فراتر باید برای آن ها کرد.

وظیفه خود می دیدم به این نیروها امید دهم تا فرصتی باشد در سینما حضور داشته باشند. من از کودکی در سینمای ایران کار کردم و از ریز و درشت سینما اطلاع دارم و سعی کردم نماینده ای باشم برای استفاده از پتانسیل جوان ها و کمکی باشم به شکستن انحصار در سینما.

در کار دوست داشتم خاطره سازی با سینمای آنالوگ هم داشته باشم. با توجه به زمین بازی سعی کردیم بهترین باشیم. در ابتدای مسیر من به گونه دیگری فکر می کردم و دوست داشتم از بازیگران مطرحی استفاده کنم اما نشد و این باعث شد از ترکیبی استفاده کنم که در آن نسل جوان و بازیگران کمتر دیده شده در آن حضور دارند.

فیلمنامه در اول راه چه کسی خر ها را رها کرد نام داشت اما مجبور شدیم نام فیلم را عوض کنیم. نام جهانی فیلم سینما خر است و نام ملی آن مشمشه. خوشبختانه فیلم در جشنواره های زیادی حضور داشته و در کره جنوبی نامزد شد و در هند فیلم تماشاگران را برد.

خدا رو شکر ما به آنچه می خواستیم رسیدیم و از آن راضی هستیم.  در کره جنوبی از فیلم بسیار استقبال شد. به غیر از تم اصلی فیلم حضور یک خر هم استقبال شد. در کره حیوان خر را نمی شناختند و فقط آن را در باغ وحش دیده بودند و حضور آن در یک فیلم برای آن ها بسیار جذاب بود.

فیلم ما فارغ از سیاه نمایی ها توانسته در جشنواره های جهانی حضور موفقی داشته باشد. فیلم طنز خاصی دارد و من همیشه به چاپلین علاقه داشتم و کمدی را دوست دارم. از اولین فیلم کوتاه نگاه طنز را داشتم.

در چند میگیری گریه کنی هم همینطور. همیشه سعی کرده ام در مخاطب دغدغه ایجاد کنم و از همواره سعی کردم از کمدی صرف دوری کنم.

ایده اصلی این فیلم از پدرم بود. این فیلم بر اساس زیست من و پدرم بوده است. و فیلم را بر اساس طرحی از پدرم نوشتم و آن را ساختم و خوشحالم که از خروجی راضی هستم و از تمام کسانی که از فیلم حمایت کردند تشکر می کنم و از مردم می خواهم این فیلم ها را به صورت قانونی ببینند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند