انیمیشن

انیمیشن «خورده شده» از کودکان سوئیسی جایزه گرفت

به گزارش ردکارپت فیلم: انیمیشن کوتاه «خورده شده» ساخته‌ی محسن رضاپور موفق به کسب «جایزه‌ی کودکان» از جشنواره‌ بین المللی فیلم بلک‌مووی سوئیس شد.

انیمیشن کوتاه «خورده شده» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که تاکنون در بخش مسابقه‌ی ده‌ها جشنواره‌ی جهانی نظیر سیکاف، انیبار، استاپ‌موشن مونترال و… به رقابت پرداخته است با حضور در جشنواره فیلم بلک‌مووی سوئیس موفق به دریافت «جایزه‌ی کودکان» شد.

این جایزه توسط هیات داورانِ هفت تا ۹ ساله که توسط جشنواره آموزش دیده‌اند، به بهترین فیلمِ جشنواره تعلق می‌گیرد و در این دوره هر پنج داور به اتفاق آرا، انیمیشن کوتاه «خورده شده» را مستحق دریافت جایزه دانستند.

داستان این انیمیشن کوتاه در دنیایی رُخ می‌دهد که همه در حالِ خوردن یکدیگر هستند؛ اما در این بین، یکی از موجودات راهی برای بقا پیدا کرده و پس از خورده شدن، درون شکم گرگی به زندگی‌اش ادامه می‌دهد و …

انیمیشن کوتاه «خورده شده» که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جوایزی از جشنواره‌های مختلف به دست آورده بود، با کسب این جایزه در سال ۲۰۲۱، برای سومین سالِ پیاپی موفق به دریافت جایزه‌ شد.

این انیمیشن از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در جیبی‌استودیو ساخته شده است.

«خورده شده» پیش از این به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دو جشنواره‌ی اُسکار کوآلیفایِ «فیلم‌های کودکان نیویورک» آمریکا و «اشتوتگارت» آلمان برگزیده شده و موفق به کسب نشان «Distinction» از پانزدهمین دوره‌ «آتِنز انیمافست» یونان و نشان افتخار بیست و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم «Golden Beggar» اسلواکی و تقدیر ویژه هیات داوران از جشنواره‌ فیلم «دیِچی‌مینوتی» ایتالیا شده و در سال۱۳۹۷ نیز برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران از یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران شده بود.

انتهای پیام


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند