انیمیشن

«رایا و آخرین اژدها» بازهم در صدر گیشه آمریکا

به گزارش ردکارپت فیلم: انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» با ۵.۵ میلیون دلار فروش، برای دومین هفته در صدر گیشه آمریکا قرار گرفت.

انیمیشن جدید دیزنی به نام «رایا و آخرین اژدها» برای دومین هفته متوالی به صدرنشینی در گیشه آمریکا ادامه داد و به فروش ۵۵ میلیون دلاری در گیشه جهانی نزدیک شد.

با وجود اینکه تنها نیمی از سینما‌های آمریکای شمالی باز هستند، فروش این انیمیشن نسبت به هفته گذشته افت ۳۵ درصدی داشته است. هنوز هم سینما‌های نیویورک که هفته گذشته بازگشایی شدند، با ظرفیتی کمتر از ۲۵ درصد در حال فعالیت هستند و سینما‌های لس آنجلس هم تا این هفته فعالیت خود را از سر نگرفته اند.

با احتساب فروش در گیشه کشور‌های دیگر، انیمیشن رایا با ۱۱.۵ میلیون دلار که در این هفته فروخت، در مجموع فروش جهانی به رقم ۵۲.۶ میلیون دلار رسید. گفتنی است تعدادی از سینما‌های مهم در خارج از آمریکا از اکران این فیلم خودداری کردند؛ چرا که انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» در سرویس استریم دیزنی پلاس به ازای ۳۰ دلار در دسترس قرار گرفته است.

«تام و جری» هم دیگر انیمیشن در حال نمایش است که با ۴ میلیون دلار در هفته سوم نمایش به جایگاه دوم رسیده است. ۲۸ میلیون دلار، حاصل اکران این فیلم در آمریکای شمالی است. این فیلم هم برای مشترکان سرویس HBO Max به صورت دیجیتالی در دسترس قرار گرفته است.

فیلم علمی تخیلی «آشوب مدام» با بازی دیزی ردلی و تام هالند هم با ۲.۲۵ میلیون دلار به رتبه سوم رسید.

نکته قابل توجه این هفته گیشه جهان، فیلم سینمایی «آواتار» بود که روز شنبه بعد از اکران مجدد در کشور چین توانست دوباره جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سینمایی تاریخ را کسب کند. این فیلم با فروش ۲.۸ میلیون دلار، جایگاهی را که در سال ۲۰۱۹ به فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» واگذار کرده بود، پس گرفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند