کارگردان

مروری به ۱۰ نقش‌آفرینی برتر در فیلم‌های تارانتینو

به گزارش ردکارپت فیلم: به مناسبت پنجاه‌وهشتمین زادروز «کوئنتین تارانتینو»، با بهترین نقش‌آفرینی‌های بازیگران در فیلم‌های این کارگردان مطرح هالیوودی آشنا شوید.

تاریخ سینمای جهان با سبک خاص و داستان‌ جسورانه فیلم‌های کوئنتین تارانتینو گره خورده است. این فیلمساز مشهور آمریکایی که علاوه بر تجربه ساخت فیلم‌های موفقی چون بیل را بکش، عامه پسند و هشت نفرت‌انگیز، جایزه نخل طلایی بهترین کارگردان جشنواره کن و اسکار بهترین فیلمنامه‌نویس را در کارنامه هنری خود دارد، روز گذشته تولد ۵۸ سالگی خود را جشن گرفت. به مناسب زادروز این فیلمساز مطرح، پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی فهرستی از ۱۰ نقش‌آفرینی برتر در فیلم‌های او تهیه کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سینمای تارانتینو، سکوی پرتاب بازیگران

سینمای تارانتینو، ساموئل ال. جکسون را با فیلم عامه پسند و رابرت فورستر را برای بازی در فیلم جکی براون به نامزدی برای اسکار بازیگری رساند و باعث شد کریستف والتز برای بازی در فیلم‌هایی چون حرامزاده‌های لعنتی و جانگوی رهاشده، دو بار نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. برد پیت هم به تازگی برای بازی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود، جدیدترین ساخته تارانتینو، این جایزه را از آن خود کرد. بسیاری از دیگر بازیگران آثار این فیلمساز هم هستند که اگرچه در فستیوال‌های مطرح سینمایی جایزه نبردند اما شایسته توجه و قدردانی بوده و در کارنامه هنری وی جایگاه خوبی دارند. این بازیگران هم که چشمان تیزبین منتقدان پایگاه سینمایی ورایتی پنهان نماندند.

فهرست ورایتی از نقش‌آفرینی‌های برتر در فیلم‌های تارانتینو به ترتیب به شرح زیر است:

ساموئل ال. جکسون در نقش جولز وینفیلد (عامه‌پسند)

کریستف والتز در نقش هانس لاندا (حرامزاده‌های لعنتی)

لئوناردو دیکاپریو در نقش ریک دالتون (روزی روزگاری در هالیوود)

ملانی لوران در نقش شوشانا دریفوس (حرامزاده‌های لعنتی)

پم گریر در نقش جکی براون (جکی براون)

دیوید کارادین در نقش بیل (بیل را بکش: بخش ۲)

اوما تورمن در نقش میا والاس (عامه‌پسند)

مایکل مدسن در نقش آقای بلوند (سگ‌های انباری)

کری واشینگتن در نقش بروم‌هیلدا (جانگوی رها شده)

والتون گاگینز در نقش کلانتر کریس مانیکس (هشت نفرت انگیز)


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند