کرونا

برگزاری «جشنواره فیلم ترایبکا» حضوری

به گزارش ردکارپت فیلم: بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا با وجود شیوع کرونا، با یک تاخیر دو ماهه، حضوری برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم ترایبکا پس از یک دوره دیجیتال و برخط برای جلوگیری از شیوع کرونا، امسال به قالب حضوری برمی‌گردد؛ نشانه‌ای امیدوار کننده که از احتمال تضعیف سلطه کرونا بر زندگی فرهنگی در آمریکا حکایت دارد.

خبر برگزاری حضوری جشنواره ترایبکا در شرایطی اعلام می‌شود که حجم واکسیناسیون در شهر نیویورک افزایش یافته و این شهر لنگ لنگان به سمت اوضاع عادی پیش از شیوع کرونا حرکت می‌کند.

رابرت دنیرو از بنیان‌گذاران جشنواره ترایبکا با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: همانطور که نیویورک از زیر سایه سنگین کرونا خارج می‌شود، این که در بیستمین دوره از جشنواره‌مان مردم را دور هم جمع کنیم کار درستی به نظر می‌رسد.

با این وجود، برای بحران بهداشتی‌ای که سال گذشته متولیان ترایبکا را ابتدا به لغو رویداد و سپس برگزاری نسخه دیجیتال متقاعد کرد، ملاحظاتی در نظر گرفته خواهد شد؛ این جشنواره ۱۲ روزه امسال در فضای باز برگزار می‌شود و برگزارکنندگان در اجرا و رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیری از شیوع کرونا، با اداره بهداشت و درمان ایالت نیویورک همکاری خواهند کرد.

جشنواره ترایبکا که دو دهه پیش همزمان با وقوع حادثه تروریستی یازده سپتامبر پایه‌ریزی شد، طی این سالها با بیش از ۱۵۰ هزار تماشاچی به یکی از مهمترین ویترین‌های سینمای مستقل جهان بدل شده است.

بیستمین دوره از این جشنواره سینمایی معتبر با دو ماه تاخیر، از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۱۹ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۲۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند