تئاتر

“یک آشنایی ساده “، قضاوت درباره زنان را ممنوع می‌کند

به گزارش ردکارپت فیلم: محمد قنبری ، تهیه کننده و کارگردان تئاتر، در نمایش خود به آسیب شناسی مسائل زنان می‌پردازد.

محمد قنبری ، کارگردان تئاتر درباره نمایش ” یک آشنایی ساده” گفت: نمایش “یک آشنایی ساده” را از یکی از نمایشنامه‌های ولنتین کراسناگاروف که یکی از برترین نمایش نامه نویس‌ های جهان است برداشت کردم. او درباره حوزه آسیب شناسی خانم‌ها نمایش نامه‌هایی به نگارش در آورده و سعی کرده نگاه خیلی دقیق و درست به این قضیه داشته باشد.

وی درباره هدف از تولید نمایش “یک آشنایی ساده” توضیح داد: هدف این نمایش این است که قضاوت‌های نابجا و نگاه های سطحی در حوزه زنان نداشته باشیم و نگاهمان عمیق باشد. اگر زنانی را در جامعه خود با هر پوشش، مسلک و طریقتی می بینیم، نمی‌توانیم به آنان انگ سلیقه‌ای بزنیم.

این کارگردان درباره موضوع نمایش خود گفت: موضوع داستان درباره کشمش یک زن و مردی است در رستوران هتلی از باب مباحث حوزه زنان و نگرش‌های متفاوت این دو نفر در موقعیت‌های مختلف در برخورد با جنس مخالف.

وی در ادامه بیان کرد: کرونا با تمام بدی هایش باعث شد تا به کار تله تئاتر بپردازم. از این طریق مردم به راحتی در هر کجای ایران و جهان که هستند می توانند توسط پلتفرم‌های موجود نمایش را ببینند. به نظر من بهترین راهکار برای برون رفت از شرایط موجود، تولید آثار تله تئاتر و فیلم تئاتر است.

کارگردان تله تئاتر “سهم زن” درباره فرم صحنه خود در تله تئاتر “یک آشنایی ساده” بیان کرد: موقعیت درام در فضای رستوران رقم می‌خورد. درست است که نمایش ما یک درام رئالیستی است، اما برای آن دکور ساخته ام. ترجیح دادم که به جای فضای آماده از یک موقعیت سیار و فضای ساخت و تولید دکور استفاده کنم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند