همگرایی

تیتراژ سریال «همبازی» نشانی از همگرایی ایران و افغانستان

به گزارش ردکارپت فیلم: تهیه کننده سریال «همبازی» با اشاره به تیتراژ این سریال که توسط یک خواننده اهل افغانستان خوانده شده گفت: با این اقدام برای اولین بار دوستی و همگرایی دو کشور ایران و افغانستان را در یک سریال تلویزیونی دیدیم.

نوید محمودی در نشست خبری مجازی این سریال در روابط عمومی صداوسیما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سال ها بود آرزو داشتم یکی از سریال های تلویزیونی تیتراژی با خواننده افغان داشته باشد. این ترانه را سی و هفت سال پیش شنیده بودم. از وحید قاسمی که جزء خوانندگان خوب کشور افغانستان است خواستم این ترانه را بازخوانی کند.

وی افزود: دوست داشتم ساز افغان را هم بشنویم و برای همین وحید قاسمی از ساز رباب استفاده کرد. علاقه‌مند بودم ترانه افغان برای یک سریال کار شود. خوشبختانه مدیران تلویزیون پای این کار ایستادند و اتفاق بزرگی افتاد. ممکن بود سریال همبازی یک تیتراژ دیگر داشته باشد.

ماجرای سکانس جان پدر کجاستی

این تهیه‌کننده افغان تبار که در افغانستان متولد شده و به ایران مهاجرت کرده اظهار داشت: در اولین روزهای کار به شبکه دو پیشنهاد دادم ماجرای حمله ننگین به دانشگاه کابل و مساله جان پدر کجاستی در سریال گنجانده شود. به همین خاطر یک شخصیت افغان به نام روشنا برای سریال طراحی کردیم که برای برادرش در کابل اتفاقی می‌افتد. سکانس جان پدر در صفحه شخصی من در اینستاگرام حدود ۲۲۰ هزار بار دیده شد که در این رابطه باید از نوید محمدزاده و امیرمهدی ژوله تشکر کنم که به دیده شدنش کمک کردند.

کارگردان همبازی در ادامه جسله درباره جزییات ساخت این سریال گفت: تهیه کننده این سریال دو ماه قبل از من درگیر کارها بودند. روزی که از من دعوت کردند زمان زیادی نداشتیم. تصمیم بر این شد که کار انجام شود و سریال را به ایام نوروز برسانیم. برای ساخت این سریال از دو گروه فیلمبرداری استفاده کردیم و مهم ترین نگرانی من این بود که کار دو دست نشود. در حال حاضر همچنان گروه مشغول به کار هستند که دو قسمت اخر را ضبط کنند.

سروش محمدزاده کرونا را یکی از موانع جدی ساخت سریال دانست و افزود: عوامل و بازیگران مجبور اند بدون ماسک جلوی دوربین بروند و خطری که آنها را تهدید می‌کند انکار شدنی نیست. اولویت ما سلامت عوامل بود و به همین خاطر کل بچه ها چند بار تست دادند. از ترس کرونا مجبور بودیم از برخی خواسته‌هایمان صرف نظر کنیم.

اظهار امیدواری برای ساخت همبازی۲

سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه دو با تاکید بر این که همبازی یک حرف جدی می‌زند بیان کرد: این سریال می خواهد بگوید بر سر اشتغال و ازدواج جوانان چه موانعی وجود دارد و در پیوند میان جوانان و نسل قبل چه اتفاقاتی می افتد. مخاطب باید صبوری کند و دو قسمت اخر را ببینند.  داستان همبازی داستان شرافت است. این سریال به جوانانی می‌پردازد که تلاش می‌کنند در مملکت خودشان زندگی بهتری داشته باشند. در این ۲۶ قسمت زمینه سازی‌هایی شده که در دو قسمت آخر به سرانجام می رسد.

بهرنگ ملک محمدی افزود: کار کردن مهم ترین نیاز هر انسان در جامعه امروز است و انسانی که کار می‌کند مفید و مولد است. سریال همبازی درباره مفید بودن در یک اجتماع می گوید. وی اظهار امیدواری کرد که فصل دوم سریال همبازی نیز در شبکه دو ساخته شود.

همبازی به دغدغه جوانان می‌پرداخت

نیلوفر کوخانی، بازیگر این سریال گفت: از روز اولی که کار را شروع کردم، خوشحال و امیدوار بودم. چون همبازی به دغدغه جوانان می‌پرداخت، مطمین بودم مخاطب سریال را می‌پسندد. امروز در مرکز ۱۶۲ از شهرهای مختلف زنگ زدند و نظرهای مثبتی داشتند.

وی نگرانی‌های ناشی از کرونا را جدی خواند وافزود: نگرانی‌ام این بود که خودم به ویروس کرونا مبتلا بشوم و کار به خاطر من بخوابد. با این حال نظر مثبت مردم باعث می شود خستگی از بین برود و حال ما خوب بشود
خیام وقار کاشانی، دیگر بازیگر سریال نیز با بیان یان که سریال توانسته جای خودش را در دل مخاطب باز کند توضیح داد: اشتغال زایی و ازدواج آسان نکاتی بود که به خوبی در سریال به آن پرداخته شد. حرف سریال از دل سازندگان برآمد و بر دل مخاطبان نشست.

همبازی سریال نوروزی شبکه دو سیما بود و داستانی عاشقانه داشت. در این سریال بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، همایون ارشادی، علیرضا استادی، بهنام تشکر، کمند امیر سلیمانی، رویا جاویدنیا، علیرضا اوسیوند، دیبا زاهدی، حسین مهری، کامران تفتی، نیلوفرکوخانی، مریم مومن، امیر کاظمی، ایمان صفا، پادینا کیانی و خیام وقار کاشانی ایفای نقش کرده اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند