بهروز افخمی

داستان تکراری بهروز افخمی!

به گزارش ردکارپت فیلم: روزنامه شهروند نوشت: در حالی که در تمام چهارده- پانزده ماه اخیر بهروز افخمی مشغول ساخت سریال «رعدوبرق» بوده، بعد از نمایش تنها یک قسمت از این سریال پخش آن متوقف شد.

توقف پخش «رعدوبرق» واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده و بسیاری از کاربران با اشاره به نمونه‌های مشابهی در کارنامه بهروز افخمی درباره سختگیری، وسواس و سرعت پایین پیشرفت کارهای او نوشته‌اند. ویژگی‌هایی که در فیلم‌هایی چون «عقرب»، «فرزند صبح»، «سن‌پطرزبورگ» و حتی «شوکران» به طولانی‌شدن روند تولید و بالازدن هزینه‌ها و ایجاد اختلاف میان افخمی و تهیه‌کنندگان منجر شده است. اتفاقی که باعث شده افخمی از درج نامش به عنوان کارگردان فیلم «عقرب» خودداری کند و در مورد «فرزند صبح» هم یک فیلم ناتمام دستاورد نهایی چند سال کار یک گروه پرجمعیت باشد.

البته در میان کاربران گروهی نیز ساختار معیوب سینمای (و تلویزیون) ایران را دلیل اصلی چنین اتفاقاتی می‌دانند. سینمایی با غلبه سرمایه دولتی -که باعث می‌شود سازندگان فیلم‌ها و سریال‌ها سودشان را در زمان تولید ببرند و در این ساختار معیوب طولانی‌شدن زمان تولید و بیشترشدن هزینه‌ها اغلب به معنای افزایش سود سازندگان است. روندی که باعث شده سینماگران هنگام فعالیت در شرایطی دیگر، با تهیه‌کنندگانی حرفه‌ای‌تر به مشکل بخورند- که نمونه‌اش را اخیرا در فیلم «مست عشق» دیدیم که بعد از هشت ماه فیلمبرداری ناتمام مانده یا سریال‌های تاریخی که سال‌های سال تولیدشان طول می‌کشد.

این گروه از کاربران عقیده دارند اگر فیلمسازان پاسخگوی مسئولیت‌شان در تولید آثار -با شرایط و زمان و بودجه مقرر- می‌بودند، کمتر شاهد چنین اتفاقاتی می‌بودیم!

توضیح سازندگان

«رعدوبرق» در لوکیشن‌های سخت زیادی فیلمبرداری شده است

اما در پی توقف پخش «رعدوبرق»، سازندگان این سریال در بیانیه‌ای شرایطی را که منجر به این اتفاق نادر شده است، با افکار عمومی در میان گذاشته‌اند.

در آغاز این اطلاعیه با اشاره به اینکه سریال «رعد و برق» با هدف بازسازی عواقب سیل ویرانگر و خانمان‌برانداز استان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور، از اواسط زمستان سال ۹۸ کلید خورد، دشواری‌های پیش روی سازندگان سریال از قبیل حضور در لوکیشن‌های واقعی در شرایط جوی نامساعد، شدت گرفتن شیوع کرونا و عدم امکان تصویربرداری در شماری از استان‌ها به عنوان اتفاقاتی ناگزیر که برنامه‌ریزی تولید را به هم ریختند، مورد اشاره قرار گرفته است.

در ادامه ضمن اشاره به بعد مسافت و شرایط آب و هوایی، نظارت گسترده و دقیق روی پروسه پیچیده پس‌تولید، نگاه ایده‌آلیستی سازندگان و البته دغدغه افزایش کیفیت خروجی سریال ازجمله مواردی عنوان شده که باعث طولانی‌شدن روند تولید سریال «رعدوبرق» شدند: «دغدغه‌هایی که اگر نبود، می‌شد با وسواس کمتر و سرهم‌بندی و تساهل به تداوم پخش سریال رضایت داد»!

در انتظار فردا

به هر حال «رعدوبرق» از کنداکتور کنار گذاشته شده و سازندگان سریال ابراز امیدواری کرده‌اند در شرایطی بهتر شاهد نمایش آن خواهیم بود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حداقل در روزهای آغازین ماه رمضان امسال کیفیت نازل سریال‌های مناسبتی با انتقادات فراوانی مواجه شده‌اند و انتظار می‌رفت این سریال یکی از کارهای نسبتا راضی‌کننده امسال در قیاس با دیگر سریال‌های روی آنتن باشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند