مصلحت

تقدیر هیات داوران فیلم‌های قرآنی از «مصلحت» و «منصور»

به گزارش ردکارپت فیلم: هیات داوران فیلم های قرآنی سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر جوایز خود را به فیلم‌های «مصلحت» و «منصور» اهدا کرد.

هیات داوران فیلم های قرآنی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر طی بیانیه ای اعلام کرد: هیات داوران ضمن بررسی فیلم های این دوره، ضمن تقدیر از فیلمنامه تک تیرانداز جایزه بهترین فیلمنامه را به حسین دارابی، احسان ثقفی و احمد حیدریان نویسندگان فیلمنامه مصلحت به خاطر انتقال مفاهیم و مضامین قرآنی با تکیه بر مفهوم عدالت محوری در روند فیلم اهدا می‌کند.

همچنین به پاس یک عمر مستندسازی در محور مقاومت و تلاش مجاهدانه برای ثبت و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و نیز تاکید بر روحیه خودباوریِ ملی، جایزه بهترین کارگردانی را به سیاوش سرمدی برای کارگردانی فیلم سینمایی منصور اهدا می نماید.

هیأت داوران بخاطر نقش آفرینیِ زیبا و متفاوت در راستای ترسیم عفو و بخشش در آموزه های دینی، جایزه بهترین بازیگری را به نازنین فراهانی برای بازی در فیلم سینمایی مصلحت اعطا می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: نظر به اهمیت تولید فیلم های قرآنی در حوزه سینما که از مفاهیم و مضامین قرآن و عترت الهام گرفته و نقش هنرمندان به عنوان طلایه داران تولید این آثار، برای سومین سال متوالی هیئت داوران معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ادای احترام به ساحت کلام‌الله مجید، مراتب تقدیر و تشکر خود را از اصحاب هنر سینما و همه دست‌اندرکاران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، بر خود واجب دانسته و از هنرمندان عزیزی که باعث رونق و ارتقاء سطح کمی و کیفی این دوره از جشنواره شده‌اند و با خلق آثار خود بر غنای هنر سینما افزوده‌اند، قدردانی می‌نماید.

هیات داوران فیلم های قرآنیِ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مرتضی خدمتکار و متشکل از عباس صالح مدرسه ای، سید مصطفی زراوندیان و حسین سلیمانی منتخبان این دوره را اعلام کرد. البته قرار بود در اسفندماه گذشته این نتایج به طور رسمی منتشر شود و طی مراسمی جوایز برگزیدگان اهدا شود که به دلیل محدودیت های کرونایی برگزاری مراسم تا کنون به تعویق افتاد و به آینده موکول شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند