چشم‌ها

نمایش «چشم‌ها» در تماشاخانه ایرانشهر

به گزارش ردکارپت فیلم: مسعود طیبی از آماده‌سازی نمایش «چشم‌ها» برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

مسعود طیبی کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیتش گفت: این روزها در حال تمرین نمایش «چشم‌ها» نوشته مسعود هاشمی نژاد هستم. البته فعلاً به دلیل تعطیلی تماشاخانه‌ها تکلیف و وضعیت اجرای نمایش مشخص نیست اما قرار بود کار تابستان در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود. متاسفانه با شرایط بسیار سخت و عجیبی روبرو هستیم چون تا به حال هیچکس چنین وضعیتی را تجربه نکرده همه در یک بلاتکلیفی به سر می‌برند اما در عین حال معتقدم که خسته شدن و کنار کشیدن و ترسیدن در این شرایط درست نیست و باید سعی کنیم اگر هم نمی‌توانیم اثری را به اجرا برسانیم حداقل پویایی خودمان را حفظ کنیم. ما به تئاتر کار کردن و تمرین کردن زنده‌ایم.

وی افزود: این نمایش سه بازیگر دارد که آیدا آب پرور، ایمان میرهاشمی و مهسا عباسی بازیگران آن هستند. «چشم‌ها» چندمین تجربه پیاپی من در همکاری با مسعود هاشمی نژاد است که بسیار قلمش را دوست دارم. ابتدا قرار بود متن دیگری از هاشمی نژاد را با عنوان «وقتی زندگی با مرگ در گاف پیوند می‌خورد» اجرا کنم که به دلیل شرایط شیوع کرونا تصمیم گرفتم متن را عوض کنم چون این نمایشنامه به تعداد زیادی عوامل و بازیگر نیاز داشت اما «چشم‌ها» تنها سه بازیگر دارد و ما با کمترین تعداد عوامل تمرین می‌کنیم و تنها با دستیارم تمرین‌ها را جلو می‌برم تا با حداقل ابتدا به بیماری روبرو باشیم.

طیبی درباره مضمون نمایش توضیح داد: نمایش مضمونی در ارتباط با اتفاقات بعد از جنگ در هر مکان جغرافیایی دارد و تاثیرات روانی را که جنگ روی انسان‌ها می‌گذارد به چالش می‌کشد.

وی درباره دیگر فعالیت‌هایش عنوان کرد: همچنین در حال آماده کردن یک مجموعه نمایشنامه تک پرسوناژ برای چاپ هستم و از طرف دیگر قرار است یک آموزشگاه هنرهای نمایشی راه اندازی کنم که این روزها مشغول تجهیز آن هستم. این آموزشگاه تجهیزات بسیار حرفه‌ای دارد و تمامی پلاتوها از پروژکتورهای مختلف و سیستم صوتی کامل، پرده کروماکی، ویدئو پروژکشن، میز نور، میز صدا، آکوستیک مناسب، رختکن و تمام امکاناتی که برای یک آموزش باکیفیت لازم است، برخوردار هستند.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: امیدوارم حمایت اداره کل هنرهای نمایشی، خانه تئاتر و بقیه ارگان‌هایی که مرتبط با هنر تئاتر هستند بیش از پیش باشد چون این روزها زندگی بسیاری از هنرمندان این حوزه به سختی می‌گذرد. کار ما تولید اندیشه است اما وقتی غم و درد نان و تهیه نیازهای اولیه بر وجود و ذهن آدم سایه بیندازد دیگر تولید اندیشه کاری تقریباً نشدنی است.

سعید حسنلو طراح صحنه، متین کی منش طراح لباس، مجتبی گیویان طراح نور و تهیه کننده سمیه طیبی برخی از عوامل نمایش «چشم‌ها» هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند