روبی و جوجه‌ها

بحران مهاجرت حرفه‌ای‌های انیمیشن به مالزی وترکیه

به گزارش ردکارپت فیلم: بابک نکویی کارگردان سریال انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» بیان کرد که در حال حاضر شرکت‌های تولیدی انیمیشن با موانع زیادی در زمینه تامین نیروی انسانی ماهر مواجه هستند.

بابک نکویی کارگردان سریال انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» و مدیر آموزشی مدرسه هنری «ویستا» درباره جزییات بورسیه هنرجویان انیمیشن بیان کرد: ما در مدرسه هنری ویستا علاوه بر تمرکز بر آموزش درست مهارت انیمیشن‌سازی، با فراهم کردن امکان کارآموزی در دو استودیو پویانمایی «هنر پویا» و «گنبدکبود» تلاش می‌کنیم راه جدیدی برای پرورش نیروهای حرفه‌ای در صنعت انیمیشن ایران باز کنیم.

این استاد دانشگاه هنر و تهران در ادامه تاکید کرد: این مدرسه با هدف کشف استعدادهای جوان در صنعت انیمیشن ایران آغاز به کار کرده است. ما تلاش می‌کنیم با آموزش‌های حرفه‌ای راه ورود جوانان و نوجوانانی که می‌خواهند در این صنعت دانش بنیان، پول‌ساز و به روز مشغول به فعالیت شوند را هموار کنیم.

نکویی با اشاره به کاستی‌های بخش آموزش صنعت انیمیشن ایران گفت: در مجموع نگاه کاربردی در حوزه آموزش انیمیشن حاکم نیست. از یک سو دانشگاه‌های ما ارتباط موثری با این هنر صنعت ندارند و از سوی دیگر نگاه اغلب مجموعه‌های آموزشی خصوصی به این رشته اقتصادی صرف است. در حالی که به عنوان بخشی از زنجیره ارزش این صنعت باید اشتغال‌زایی را نیز مد نظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: ما در مدرسه هنری ویستا تصمیم گرفتیم تا بخشی از هنرجویان انیمیشن را بورسیه کنیم تا همه بتوانند به آموزش‌های ما دسترسی داشته باشند و افراد با استعداد به دلیل مشکلات مالی از این امکان محروم نشوند. اولین گروه از هنرجویانی که قرار است در مدرسه هنری ویستا بورسیه شوند از بین کسانی انتخاب می‌شوند که تمرین خواسته شده در کارگاه‌های آموزشی «فیلشاه» و «روبی و جوجه‌ها» که هم اکنون از طریق سامانه‌های اینترنتی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است را برای ما ارسال کنند.

موسس استدیو انیمیشن‌سازی گنبدکبود اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های تولیدی انیمیشن با موانع زیادی در زمینه تامین نیروی انسانی ماهر مواجه هستند. با توجه به پیشرفت‌های سال‌های اخیر صنعت انیمیشن کشور، پروژه‌های زیادی در دست تولید است اما در سال‌های اخیر متناسب با این رشد نیروی کار ماهر پرورش پیدا نکرده است.

کارگردان سریال «روبی و جوجه‌ها» گفت: تعداد زیادی از نیروهای ماهر این صنعت به دلیل درآمدهای بسیار بالاتری که در خارج از ایران خواهند داشت به کشورهایی مثل مالزی، کانادا، ترکیه و … مهاجرت می‌کنند و این موضوع بحران نیروی انسانی در حوزه انیمیشن را جدی‌تر می‌کند.

نکویی مطرح کرد: در حال حاضر انیمیشن‌سازی یک شغل پردرآمد در ایران و خارج از کشور است که می‌تواند آینده خوبی را برای جوانانی که در این حوزه مشغول به فعالیت می‌شوند، رقم بزند.

وی در پایان تاکید کرد: ما در مدرسه هنری ویستا علاوه بر اینکه بر آموزش درست مهارت انیمیشن‌سازی متمرکز خواهیم بود، با فراهم کردن امکان کارآموزی در استودیوهای پویانمایی شرکت‌های هنرپویا و گنبدکبود تلاش می‌کنیم راه جدیدی برای پرورش نیروهای زبده و حرفه‌ای در صنعت انیمیشن ایران باز کنیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند