ضرب و شتم

افشای ضرب و شتم مجری زن تلویزیون مصر

به گزارش ردکارپت فیلم: مدتی است که در کشورهای عرب زبان، برخی هنرمندان در ازای دریافت مبالغ هنگفت، اقدام به حضور در برنامه‌های تلویزیونی کرده و به خصوصی‌ترین پرسش ها درباره خودشان پاسخ می‌دهند. از جمله یک زن مجری تلویزیون مصر که از همسرش جدا شده است، در یک برنامه، از تحمل ضرب و شتم در زندگی مشترکش گفت.

سال‌هاست که برنامه‌های گفت‌وگو محور با حضور بازیگران و هنرمندان عرب زبان از شبکه‌های این کشورها پخش می‌شوند و این مساله باعث شده است تا دیگر جنبه عمومی و روشن زندگی هنرمندان برای مردم جذابیتی نداشته باشد.

بر این اساس، برخی از برنامه‌سازان در گفت‌وگو با هنرمندان به سوال‌های خصوصی از آنان روی آورده و در شخصی‌ترین قضایای زندگی‌شان سَرَک می‌کشند.

با وجود اینکه ماه رمضان امسال برنامه‌های گفت‌وگو محور با هنرمندان عرب زبان، فقط به تلویزیون مصر محدود شده است، اما هنوز هم هنرمندان زیادی از آن استقبال می‌کنند؛ چراکه حضور در این برنامه‌ها یک منبع درآمد آسان برای هنرمندان محسوب می شود.

به خاطر ویروس کرونا، امسال لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نتوانستند برنامه‌های گفت‌وگو با هنرمندان را در ماه رمضان به آنتن برسانند. اما مصر دو برنامه دارد که در آن‌ها اقدام به فاش کردن مسایل و مشکلات خصوصی هنرمندان می‌کند؛ برای مثال در یکی از این برنامه‌ها، إیناس الدغیدی، مجری مصری، میزبان یک مجری زن و همسر سابقش شده است و تمام مسائل و مشکلات زناشویی آنان از آغاز عشق و ازدواج تا پایان زندگی مشترک و ضرب و شتم مجری زن توسط شوهرش و در نهایت طلاق‌شان را برای مردم روایت کرده است.

یک روزنامه‌نگار و منتقد عرب زبان در این زمینه عنوان می‌کند که نمی‌داند ارتباط چنین برنامه‌ای که هنرمندان را نزد مردم رسوا می‌کند با ماه رمضان چیست و چرا باید در این ماه معنوی چنین برنامه هایی به پخش برسد؟!

منتقد دیگری نیز می‌گوید که تنها هدف این برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفتن و دیده شدن در فضای مجازی است. هنرمندان در پایان این برنامه‌ها یا ظالم شناخته می‌شوند و یا مظلوم، اما تنها سازندگان برنامه‌ها هستند که از این رسوایی‌ها سود می‌برند.

او همچنین می‌گوید، برخی از هنرمندان که به‌خاطر کرونا بیکار شده و درگیر مشکلات مالی هستند، به‌خاطر ب‌ دست آوردن پول قبول می‌کنند تا در این برنامه‌ها شرکت کنند.

یک منتقد دیگر نیز معتقد است که حضور هنرمندان ـ چه بازیگران و چه خواننده‌ها ـ در چنین برنامه‌هایی برای آنان ریسک بالایی دارد؛ زیرا هم احتمال می‌رود هنرمند را نزد مردم و طرفدارانش محبوب‌تر کند و هم باعث شود تا وجهه او نزد مردم خراب شود.

او اضافه می‌کند که هنرمندان قبل از حضور در برنامه از سوالاتی که قرار است از آنان پرسیده شود و به طور کلی از محتوای برنامه آگاه هستند و اینکه برخی بعد از پخش برنامه ادعا می‌کنند که در ابتدا نمی‌دانستند قرار است با چنین سوالاتی مواجه شوند، توجیهی برای دفاع از خودشان است.

به گفته این منتقد، اغلب این برنامه‌ها مبالغ هنگفتی را به مهمانان‌شان پرداخت می‌کنند و گاهی اوقات میزان دستمزد حضور در برنامه به میزان هیجان‌انگیز و بحث‌برانگیز بودن مسائل خصوصی که هنرمند درباره خودش فاش می‌کند بستگی دارد!


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند