فیلمساز

رقابت فیلمسازان ایرانی در جشنواره «ملاقات های سینمائی پراد»

به گزارش ردکارپت فیلم:  جشنواره «ملاقات های سینمائی پراد» در کشور فرانسه، فهرست فیلمهای کوتاه بخش مسابقه زنان فیلمساز ایران را اعلام کرد.

برای حضور در بخش «زنان فیلمساز» این رویداد سینمایی در مجموع ۳۰ فیلم کوتاه ارسال شده است که از میان آنها، ۸ فیلم به مسابقه راه یافتند که برای کسب جایزه اول ۷۰۰ یورویی و جایزه دوم ۵۰۰ یورویی رقابت خواهند کرد.

«به هیچکس نگو» (سحرستوده)، «شیله» (مرجان صفا بخش)، «بهار» (فائزه کریم پور)، «زرد خالدار» (باران سرمد)، «فلاشر» ( پانته آ مهدی نیا)، «برزخ» (قصیده گلمکانی)، «گاو آمریکائی» (آسمان توسی) و «نمایش» (بهنازاسکندرنژاد) فیلم های کوتاهی هستند که برای حضور در این جشنواره انتخاب شده‌اند. تمامی فیلمها به زبان اصلی با زیرنویس فرانسوی برای تماشاگران به نمایش در خواهد آمد.

همچنین فیلم های بلند زنان سینماگر ایران، که در این برنامه گنجانده شده نیز بزودی اعلام می‌شود. یکی از فیلمهای قطعی این قسمت، «پسر» اولین ساخته «نوشین معراجی» است که اخیرا هم درجشنواره جهانی مسکو، دو جایزه بهترین بازیگر مرد و همچنین بهترین فیلم از سوی انجمن منتقدین روسیه را بدست آورد.

سال گذشته جشنواره فیلم «ملاقات های سینمائی پراد» به دلیل شرایط ویروس کرونا برگزار نشد و مدیران این رویداد امیدوارند امسال شصت ودومین دوره این جشنواره را به صورت حضوری از ۱۷ تا ۲۳ جولای (۲۶ تیر تا اول مرداد) برگزار کنند.

جشنواره پراد که توسط «رونه کلر» فیلمساز فرانسوی و «پابلوکالاس» درسال ۱۹۵۹ و به عنوان جشنواره ای غیررقابتی بنیانگذاری شد و تنها به نمایش آثار سینماگران مهم یا یک مکتب سینمایی میپردازد.

در سال برگزاری جشنواره، «فرانسوا تروفو» با «چهارصد ضربه» در آن شرکت کرده بود. این جشنواره که قدیمی ترین رویداد در فرانسه بعد از جشنواره کن به حساب می آید درسال های بعد نیز میزبان بزرگانی چون «ژوزف لوزی»، «پولانسکی»، «برتولوچی»، «تاورنیه»، «اتوم اگویان»، «میشل پیکولی»، «روبرگدیگیان» و… بوده است.

سینمای ایران نیز در چندین دوره از جشنواره «ملاقات‌های سینمایی پراد» حضور داشته و محمد حقیقت حدود ۱۰ سال است بعنوان عضوی از هیئت امنای آن فعالیت دارد و امسال از او دعوت شد که بخش زنان سینماگر ایران را مدیریت کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند