سریال

همه چیز درباره سریال‌های نمایش خانگی

به گزارش ردکارپت فیلم: شبکه‌های نمایش خانگی، روز به روز مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کند. تجربه‌های موفق سریال سازی عامل مهمی در جلب اعتماد مردم برای پیگیری این فیلم‌ها و روی آوردن به شبکه نمایش خانگی است.

در چند ماه اخیر شاهد رشد روز افزون ساخت سریال‌های شبکه نمایش خانگی هستیم. گاه این سریال‌ها آنقدر مورد استقبال قرار می‌گیرند که به نظر می‌رسد به زودی تلویزیون کنار گذاشته می‌شود. سازندگان این سریال‌ها اغلب موفق ترین فیلمسازان بوده اند، این امر نشان دهنده اقبال آنها به ساخت فیلم در شبکه نمایش خانگی و پرهیز از همکاری با تلویزیون است. حسن فتحی، مهران مدیری، منوچهر هادی، داوود میرباقری، حسین سهیلی زاده و بهرنگ توفیقی برخی از کارگردانانی هستند که به فیلمسازی در شبکه نمایش خانگی روی آورده اند. استقبال مردم از این سریال‌ها می‌تواند هشداری به تلویزیون برای بازنگری در روند سریال سازی باشد.

در ادامه فیلم‌های در حال پخش شبکه نمایش خانگی معرفی می‌شود:

همه چیز درباره سریال‌های نمایش خانگی

سیاوش

سریال سیاوش در مورد زندگی شخصی سیاوش، کشتی گیر مطرح تیم ملی است که در اردوی آمادگی تیم ملی متوجه می‌شود که نامزدش نیاز به پیوند کبد دارد. او برای تهیه پول پیوند به هر دری می‌زند، اما نامزد وی از دنیا می‌رود.

میلاد کی مرام که از پرکارترین بازیگران سینما و شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر بوده، بازیگر نقش اصلی سریال «سیاوش» است. رضا کیانیان نیز در نقش مکمل این فیلم حضور دارد. مجید صالحی که بیشتر او را با نقش‌های کمدی به خاطر می‌آوریم و ترلان پروانه نیز دیگر بازیگر اصلی این سریال است.

یکی از ویژگی‌های جالب این سریال بازی متفاوت مجید صالحی است. وی پس از سال‌ها بازی در نقش‌های کمدی، تصمیم گرفته تغییر رویه دهد و چهره‌ای جدید از خود در ذهن تماشاگر ایجاد کند و در این زمینه تا حد زیادی موفق بوده است. این فیلم که نوعی درام اجتماعی است، درگیر کلیشه‌ها است و همین کلیشه‌ای بودن در دیدگاه مخاطبان نسبت به آن تأثیر گذاشته است.

همه چیز درباره سریال‌های نمایش خانگی

گیسو

منوچهر هادی پس از چهار سال فصل دوم “عاشقانه” را در قالب سریالی با نام “گیسو” ساخته است. هانیه توسلی و سانیا سالاری به جمع بازیگران فصل دوم این سریال پیوسته اند، اما مهناز افشار، پانته‌آ بهرام، فرزاد فرزین، بهاره کیان‌افشار، حمیدرضا پگاه و سارا رسول زاده که از بازیگران فصل اول این سریال بودند از جمع بازیگران حذف شده اند.

داستان گیسو از این قرار است که رضا در مخمصه‌ای گیر افتاده است و برای بیرون آمدن از آن به کمک سهیل و پیمان نیاز دارد. آنها نقشه‌ای می کشند، اما آن‌طور که باید پیش نمی‌رود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که اوضاع را از کنترل خارج می‌کند.

سریال گیسو درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی از جمله پولشویی دارد و داستانی کاملاً مجزا از فصل اول خود است.

همه چیز درباره سریال‌های نمایش خانگی

مردم معمولی

رامبد جوان بعد از مدت‌ها با سریال «مردم معمولی» به عرصه سریال‌سازی و البته کمدی بازگشته است. سریال مردم معمولی، داستان مدیر یک انستیتو زیبایی به نام بردیا برازنده است. او که قرار است یکی از امیران عرب را جراحی کند در تلاش است تا همه چیز به خوبی و خوشی پیش برود، اما در همان روز آژانس مسافرتی خواهرش پلمب می‌شود و او وسایل خود را به محل کار بردیا می‌آورد. از این پس آن‌ها با هم اختلافاتی پیدا می‌کنند.

“مردم معمولی»، سریالی در ژانر کمدی-خانوادگی است. خط روایی و اتفاقات هر قسمت که طبق الگو باید کوتاه و حداکثر در دو قسمت جمع شود، بسیار کم‌رمق، بدون اوج و چالش جذاب است.

همه چیز درباره سریال‌های نمایش خانگی

می‌خواهم زنده بمانم

داستان این فیلم اینگونه است که هما حقی «سحر دولتشاهی» و نامزدش «پدرام شریفی» به همراه خانواده حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده «بابک کریمی» وی را غافلگیر کنند. اما با رسیدن پدر، همه خانواده غافلگیر می‌شوند.

سریال با حضور بازیگران سینما و تلویزیون و با قصه‌ای در دل اتفاقات پرشمار دهه ۶۰ روایت می‌شود. می‌خواهم زنده بمانم با شروعی آتشین موفق شد امیدوار کننده‌ترین سریال حال حاضر باشد. از نکات مثبت سریال به جز صحنه‌پردازی و طراحی لباس جذاب، مجموعه بازی‌های درست و به اندازه است. این سریال به واسطه شخصیت‌پردازی قابل اتکایی که به شخصیت‌های اصلی‌اش هدیه می‌دهد به عنوانی محترم و دلنشین تبدیل می‌شود که ارتباط خوبی میان شخصیت‌های خود با تماشاگر برقرار می‌کند.

در این سریال بازیگرانی از جمله: حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، مهران احمدی، بهاره کیان افشار، آزاده صمدی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، افسانه چهره آزاد و فرید سجادی حسینی به ایفای نقش پرداخته اند.

همه چیز درباره سریال‌های نمایش خانگی

دراکولا

سریال “دراکولا” آخرین اثر مهران مدیری است که با محوریت کاراکتر کامران کامروا از شخصیت‌های سریال “هیولا” ساخته شده و داستان این کلاهبردار را پس از وقایع آن سریال دنبال می‌کند، اما زیاده روی در نشان دادن عظمت و شکوه زندگیِ کامروا مانند پرداخت شخصیت‌ها اغراق شده است. دراکولا فیلمی است بدون محتوایی ارزشمند، با پروداکشنی عظیم و پر زرق و برق که به‌جای داستان بیشتر به بیان علایق کارگردان پرداخته است. تقلیل دادن و لوده کردن مضامینی که سریال به آن می‌پردازد هم موجب عادی سازی فجایع جاری در جامعه می‌شود. ‌


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند