لیدا عباسی

«صاحبدلان» در پرداختن به قصه‌های قرآنی موفق بود

به گزارش ردکارپت فیلم: لیدا عباسی بازیگر سریال «صاحبدلان» درباره ویژگی‌های این سریال که همچنان موجب ماندگاری آن در نگاه مخاطبان تلویزیون است، توضیحاتی ارائه کرد.

لیدا عباسی درباره بازپخش سریال «صاحبدلان» از شبکه آی‌فیلم و ویژگی‌های این سریال که باعث شد ماندگار شود بیان کرد: از آنجایی که خودم یکی از بازیگران هستم نباید از این سریال تعریف کنم اما صاحبدلان یکی از آثار خوبی است که در ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت و حتی به نظرم یکی از بهترین‌هاست، هنوز که مردم مرا در کوچه و خیابان می‌بینند به اسم فریده می‌شناسند.

وی با اشاره به دیالوگ‌های این سریال اظهار کرد: خاله خودم وقتی «صاحبدلان» پخش می‌شد هر شب می‌نشست و دیالوگ‌های جذاب سریال را یادداشت می‌کرد.

بازیگر نقش فریده در این سریال درباره حضورش در آن اظهار کرد: بسیاری از نقش‌هایی که بازی کرده‌ام، شباهتی به خود واقعی ام نداشته‌اند اما چون برایم قابل لمس و درک بوده‌اند توانسته‌ام نوعی احساس همذات پنداری را با آنها داشته باشم. فریده هم از این قاعده مستثنی نیست. او هم شباهت چندانی به خودم ندارد، حتی به لحاظ اجتماعی و خانوادگی هم در موقعیت یکسانی نیستیم. او زن متأهلی است که دارای شوهر و فرزند است و البته در خانواده‌ای زندگی می‌کند که از هم پاشیده و هر کسی ساز خودش را می‌زند. این عدم شباهت میان خودم و فریده نوعی جذابیت و چالش را برایم به همراه داشت. خودم کاراکتر فریده را دوست دارم و نقش آفرینی در قالب این شخصیت، برایم یک تجربه ماندگار است و اهمیت دارد.

وی در ادامه درباره ویژگی‌های این سریال یادآور شد: جذابیت هر اثر نمایشی چه فیلم باشد یا سریال، قبل از هر چیز به فیلمنامه و قصه‌اش بازمی گردد. «صاحبدلان» قصه بکر و جذابی داشت که به خوبی به روی کاغذ پیاده و روایت شده بود. خاطرم نمی‌آید قبل از «صاحبدلان»، سریال دیگری به این خوبی و زیبایی به قصه‌های قرآنی پرداخته باشد.

این بازیگر به کارگردانی محمدحسین لطیفی اشاره و عنوان کرد: حضور آقای لطیفی به عنوان کارگردان هم خیلی موثر بود، من قبل از «صاحبدلان» در چند فیلم و سریال با او همکاری کرده بودم و می‌دانستم که چه کارگردان مسلط و کاربلدی است و به خوبی هم توانست فیلمنامه «صاحبدلان» را به تصویر بکشد. بازیگرانی که در سریال حضور داشتند هم انصافاً سنگ تمام گذاشتند. از پیشکسوتانی مثل آقای کاسبی و محجوب و خانم قاسمی گرفته تا جوان‌ترها، همه هر چه در توان داشتند صرف کردند تا صاحبدلان سریال ماندگاری شود.

عباسی در پایان درباره کم کاری اش در سال‌های اخیر بیان کرد: در یک سال اخیر که به خاطر کرونا ترجیح داده‌ام اصلاً کار نکنم. سال گذشته فقط در فیلم «پسرم رسول» به کارگردانی نبی قلی زاده بازی کردم که آن نقش را هم به خاطر سکانس‌های کمی که حضور داشتم، پذیرفتم. فارغ از کرونا، خودم هم سعی می‌کنم در انتخاب نقش‌ها عجله نکنم و با وسواس و دقت گزینش کنم. البته اگر نقش خوبی پیشنهاد شود حتماً قبول خواهم کرد اما در مجموع ترجیح می‌دهم بازیگر گزیده کاری باشم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند