جشنواره جهانی فیلم فجر

جشنواره رشد قابل توجهی نسبت به دوره های قبل داشته است

به گزارش ردکارپت فیلم:  حسین انتظامی درباره جزئیات سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر توضیحاتی ارائه کرد.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی که در ششمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر در کاخ جشنواره حضور پیدا کرد، درباره دستاوردهای این دوره نسبت به سالهای گذشته گفت: خوشبختانه جشنواره های پنج گانه سازمان سینمایی هر دوره نسبت به دوره های قبل رشد قابل توجهی دارند که این نشان دهنده رشد سینمای ماست چون این رویدادها سینمای ایران را معرفی می کنند.

وی افزود: براساس تلاش هایی که در دوره های قبل صورت گرفت، امسال گواهی این جشنواره توسط فیاپف صادر شد که حرکت رو به جلویی است. بسیاری از کشورها که ادعا داشتند نتوانستند این موفقیت را کسب کنند، خوشبختانه سینمای ایران توانست به گروه جشنواره های الف بپیوندد، البته این انجمن استانداردهایی دارد که ما باید آنها را اعمال و جایگاه خود را در دنیا حفظ کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه در یکسال گذشته هر ۵ جشنواره سازمان سینمایی برگزار شد، درباره ضرورت برگزاری جشنواره در چنین شرایطی اظهار کرد: وقتی یک پدیده عالم گیر مثل کرونا پیش می آید یکی از واکنش ها این است که همه فعالیت ها را تعطیل و کاملا منفعلانه رفتار کنیم، راه دوم هم این است که زیست کرونایی را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و در سیاست گذاری ها مسیری را دنبال کنیم که به اهداف جشنواره ها برسیم و همزمان دستورات بهداشتی را هم رعایت کنیم.

وی درخصوص کیفیت آثار ارائه شده توضیح داد: یکی از ارکان جشنواره رقابت، آموزش، دیگری اکران و در جشنواره هایی مانند حقیقت، جشنواره جهانی و جشنواره فیلم تهران، بازار فروش مهم است. وقتی به دنبال معرفی سینمای ایران هستیم باید جشنواره ها افزون بر ارتقای بخش هنری، به بازار سینما هم کمک کنند. بنابراین اگر جشنواره ها تعطیل شوند چنین ظرفیت هایی از دست میروند و ما نسبت به سینمای ایرلن مسئول هستیم. خوشبختانه فهرست فیلم ها و فیلمسازان و موضوعات آثار نشانگر رشد در این دوره هستند.

انتظامی درباره مشکلات پیش آمده برای بلیط و تماشای فیلم توسط خبرنگاران بیان کرد: همکاران ما در ستاد خبری جشنواره حرفه ای هستند و به این مسائل توجه دارند، البته حق بدهید که من در جریان جزئیات نباشم.

وی درخصوص انتظارهای خود از رئیس جمهور آینده برای شکوفایی بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر گفت: همه فعالان و سیاست گذاران باید به حوزه های مختلف فرهنگ و هنر توجه داشته باشند زیرا مزیت های فراوان برای کشور دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: معمولا همه جشنواره ها ضوابط کلی دارند که هنگام برگزاری جزئیات توسط شورای سیاست گذاری تغییراتی پیدا می کند، جشنواره جهانی هم ضوابط کلی را داراست تا ببینیم که در دولت آینده چه تغییراتی پیدا میکند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند