احضار ۳

سینمای آمریکای شمالی تحت سلطه ژانر وحشت

به گزارش ردکارپت فیلم: دو فیلم «احضار ۳» و «یک مکان ساکت ۲» در صدر گیشه آمریکای شمالی قرار گرفته‌اند.

فیلم سینمایی «احضار: شیطان من را وادار کرد» محصولی از دو کمپانی نیولاین و برادران وارنر، فراتر از انتظار عمل کرد و با فروش ۲۴ میلیون دلاری از ۳ هزار و ۱۰۲ سینمایی که در اختیار داشت، جایگاه نخست گیشه آمریکا را که هفته گذشته به فیلم «یک مکان ساکت ۲» رسیده بود، تصاحب کرد. به نظر می‌رسد بعد از مدت‌ها گیشه آمریکا رنگ رقابت را به خود می‌بیند و بازگشت سینمارو‌ها سرعت بیشتری پیدا کرده است.

عملکرد فیلم «احضار ۳» از این جهت مورد توجه قرار می‌گیرد که بدون هیچ مبلغ اضافه‌ای در سرویس HBO Max در دسترس مشترکان خانگی بوده است. البته استودیو هنوز میزان بازدید و استقبال از این فیلم در این سرویس نمایش آنلاین را منتشر نکرده است. در گیشه خارجی هم این فیلم ۲۶.۸ میلیون دلار با اکران در ۴۵ کشور به دست آورده است. در ابتدا کمتر کسی فکر می‌کرد «احضار ۳» فیلم «یک مکان ساکت ۲» که در هفته افتتاحیه با ۵۷ میلیون دلار رکورد دوران پاندمی را شکسته بود، به زیر بکشد.

فیلم «یک مکان ساکت ۲» ساخته جان کرازینسکی با کاهش ۵۹ درصدی فروش در هفته دوم، ۱۹.۵ میلیون دلار فروخت و در جایگاه دوم پرفروش‌های این هفته قرار گرفت. پیش بینی می‌شود این فیلم سینمایی ژانر دلهره‌آور و ترسناک سریع‌تر از هر محصول دیگری به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در گیشه آمریکا برسد. «گودزیلا در برابر کونگ» هم که دو ماه از اکران آن می‌گذرد، به فروش ۹۸ میلیون دلاری بسنده کرد.

از طرفی کمپانی یونیورسال هم این روز‌ها با فیلم «سریع و خشن ۹» در گیشه‌های خارجی موفقیت بوده است. این اثر این هفته به فروش ۲۵۵ میلیون دلاری رسید که البته ۲۰۰ میلیون دلار آن مربوط به گیشه چین است. اگرچه رقم بالایی به نظر می‌رسد، اما صحبت‌های جنجالی جان سینا در هفته گذشته بر کاهش فروش آن تاثیر زیادی گذاشت. «سریع و خشن ۹» در ۲۵ ژانویه راهی سینما‌های آمریکا خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند