کارگردان

«او زیباست» جهان درون ما را فریاد می‌زند

به گزارش ردکارپت فیلم:  کارگردان نمایش «او زیباست» گفت: باید تماشاگر را متوجه کرد که هر آنچه که در بیرون ما اتفاق می‌افتد، از درونمان نشأت گرفته است.

پوریا گلستانی نویسنده و کارگردان نمایش «او زیباست» درباره این نمایش توضیح داد: نمایش «او زیباست» تا امروز مهمترین تجربه کاری ام بوده است؛ به دلیل اینکه با این تجربه به جهانی پا گذاشته ام که هم در ظاهر و هم محتوا به شدت ناشناخته است.

وی درباره موضوع این نمایش گفت: روان، موضوع بسیار مهمی است و تلاش کردم که به یکسری از معضلاتی که ممکن است برای روان انسان پیش بیاید، بپردازم. به اعتقاد من هیچ چیز در بیرون از ما وجود ندارد. هر آنچه که هست در درون ماست، چه سکوت و چه فریاد… .

کارگردان نمایش «او زیباست» درباره فرم صحنه این تئاتر گفت: خیلی به دکور برای اجرای نمایش اعتقادی ندارم؛ به دلیل اینکه لذت دیدن یک نمایش از دیدگاه من در دیدن ابزار تعریف نمی‌شود بلکه دیدن احساس برایم لذت بخش است و پیام آور احساس بر روی صحنه بازیگر است. اما در مورد این کار دلم می‌خواست از علایق خودم دور شوم و فضای اجرا را با دکوری عظیم تجربه کنم.

این هنرمند درباره تاثیر کرونا بر تئاتر گفت: ماقبل وضعیت کرونا متاسفانه، جنس زیبایی شناسی ما آسیب دیده بود و به نظرم امروز که در دل شرایط کرونایی هستیم آسیب‌های دو چندانی هم به این جریان وارد شده است. اخبار متشنج در فضای مجازی به شدت بر روان ما تاثیر گذاشته و کاری که دلم می‌خواهد در فرم اجرایی ام در تئاتر انجام بدهم این است که مخاطب را به صبر و آرامش بیشتر دعوت کنم.

وی در پایان اظهار کرد: به تئاتر به مثابه یک شغل نگاه می‌کنم و برایم فرقی نمی‌کند که در دوران کرونا باشیم یا جنگ یا قحطی. همین طور که نانوایی‌ها نباید بسته باشند، سالن‌های تئاتر و گروه‌های نمایشی هم همیشه باید آماده اجرا باشند. همان طور که نان غذای جسم است، فرهنگ غذای روح است.

گفتنی است؛ نمایش «او زیباست» به نویسندگی و کارگردانی پوریا گلستانی از ۲۰ خرداد هر شب میزبان مخاطبان در سالن شماره دو تماشاخانه سپند است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند