نمایش خانگی

ریسک ساخت فیلم بالا رفته است

به گزارش ردکارپت فیلم: تهیه‌کننده فیلم «آن شب» با بیان اینکه این فیلم به زودی در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، از بالا رفتن ریسک ساخت فیلم در این روزها و اینکه توقع دارد حمایت‌های اعلام شده برای اکران در دوران کرونا در زمان مقرر انجام شود، صحبت کرد.

محمد درمنش در پاسخ به اینکه آیا تاکنون از حمایت‌های اعلام شده برای اکران فیلم‌ها چیزی دریافت کرده است؟ گفت: تا به الان هیچ اتفاقی نیفتاده و از حمایت و جدول تعرفه‌ای که برای حمایت در نظر گرفته بودند خبری نیست یعنی نه از سینمادارها و نه از وزارت ارشاد تاکنون ریالی دریافت نکرده‌ایم، این در حالی است که ما براساس همین حمایت‌ها مجاب به اکران سینمایی در دوران کرونا شدیم.

وی با اشاره به اینکه طبق صفحه فروش فیلم در سمفا که در اختیار تهیه‌کننده است، «آن شب» تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است، ادامه داد: ما وقتی اکران فیلم در ایران را شروع کردیم ، پخش آن در امریکا هم شروع شده بود و برای جلوگیری از کپی غیرمجاز باید همزمان در ایران هم نمایش داده می‌شد؛ اما مخیّر بودیم که اکران آنلاین یا پرده سینما را انتخاب کنیم و چون در اکران سینمایی حمایت می‌شدیم تصمیم به اکران در سینماها گرفتیم. ضمن اینکه ویژگی‌های فیلم هم بر این اساس است که باید روی پرده دیده شود.

او افزود: البته وقتی از حمایت صحبت می‌کنیم، این را هم یاداوری می‌کنم که اکران فیلم چند هفته دیگر ادامه دارد و ما از پایان اکران توقع داریم که حمایت‌ها به طور کامل انجام شود.

درمنش همچنین گفت: از آنجا که در شرایط خاصی از اکران سینما به سر می‌بریم و فیلم جدیدی اکران نشده، قرار بود که «آن شب» تا اوایل تابستان روی پرده باشد و بعد در شبکه نمایش خانگی توزیع شود، این کار به زودی انجام خواهد شد و شاید در صورت داشتن مخاطب و سالن‌های متقاضی اکران فیلم در سینماها هم ادامه داشته باشد.

او در پایان در پاسخ به اینکه آیا در تدارک ساخت فیلم جدیدی است یا خیر و شرایط سینما را در دولت جدید چطور پیش‌بینی می‌کند؟ گفت: چند طرح سفارش شده‌ای که در حال نگارش باشد را دارم، اما تا پایان شرایط کرونا ساخت فیلم جدیدی را شروع نمیکنم، یعنی هر چند سالی که کرونا طول بکشد برای ساخت فیلم در دفتر ما اتفاقی نخواهد افتاد تا وقتی که شرایط به ثبات برسد، چون ریسک کار الان خیلی بالاست و وقتی تهیه‌کننده وارد کار می‌شود با یک شرایط غیر منطقی مواجه می‌شود. ضمن اینکه فکر نمی‌کنم اندیشه حاکم در اداره کشور رو به رشد باشد و در این سال‌ها تجربه کرده‌ایم که شرایط در هر دولت از دولت بعدی بدتر شده است و موردی که وضع ان رو به بهبود باشد را کم دیده‌ایم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند