بازیگر

متولدین ۱۶ ژوئیه سینما ، تئاتر و موسیقی؛ کاترینا کایف

به گزارش ردکارپت فیلم: کاترینا کایف (به انگلیسی: Katrina Kaif) (زاده ۱۶ ژولای ۱۹۸۳ با نام کاترینا تورگوت) بازیگر و مدل هندی بریتانیایی سینمای بالیوود است. همچنین او در فیلم‌هایی به زبان تلوگو و مالایی ظاهر شده‌است.

کهف فعالیتش را در سال ۲۰۰۳ با فیلم ناموفق بوم آغاز کرد و در سال ۲۰۰۵ به کمک سلمان خان در فیلم موفق چرا من دوست دارم وارد سینمای بالیوود شد. در سال ۲۰۰۷ او با فیلم نام سلام لندن به موفقیت تجاری دست یافت و بعداً با بازی در فیلم‌هایی شریک، نژاد و سینگ پادشاه است شهرت مردمی به دست آورد. کهف سپس در نقش‌های برجستهٔ بیشتری در فیلم‌هایی که دارای موفقیت‌های بزرگی بودند همچون نیویورک، راجنیتی، تو دو بار زندگی نمی‌کنی، یک ببر، مادامیکه زنده‌ام، موج ۳، بنگ بنگ و تایگر زنده است و بهارات ظاهر شد.از او بعنوان موفق‌ترین بازیگر زن هندی در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ و همچنین بعنوان بزرگترین سوپراستار زن هندی حال حاضر در هند و جهان شناخته می شود. او در داشتن ویدئوهای پربیننده یوتیوب معروف است و لقب باربی بالیوود را نیز دارد.

آغاز زندگی

کاترینا در هنگ کنگ از یک پدر کشمیری هندی به نام محمد کهف و مادری انگلیسی به نام سوزانا تورگوت به دنیا آمد. هنگامی که او بسیار کوچک بود پدر و مادرش جدا شدند. کاترینا یک برادر و شش خواهر دارد. او و خانواده‌اش از هنگ کنگ به چین و سپس به ژاپن نقل مکان کردند، از آن جا هنگامی که هشت ساله بود به فرانسه رفت و پس از آن برای چند ماه کوتاه در سوییس، لهستان، آلمان، بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی زندگی نمود. او پس از آن با خانواده‌اش به هاوایی نقل مکان نمود و سرانجام به سرزمین مادری اش انگلستان رفت. هر چند بیشتر فرض می‌شود که کاترینا اهل لندن است، او پیش از مهاجرت پایانی به بمبئی تنها سه سال در آن جا زندگی کرد.

زندگی شخصی

کاترینا کهف به سفارش آلویرا خان (خواهر سلمان خان) و به کمک سلمان خان در بالیوود با فیلم چرا دوست دارم بازیگری را آغاز کرد و همراه با شروع فیلم‌برداری این فیلم او وارد رابطه با سلمان خان شد اما بعد از سال ۲۰۰۹ رابطه سلمان و کاترینا رو به جدایی رفت. بعد از اولین همکاری کاترینا با رانبیر کاپور شایعه‌های زیادی از دوستی صمیمی آن‌ها در رسانه‌ها صورت گرفت. رابطه کاترینا و رانبیر در سال ۲۰۱۳ جدیت بیشتری گرفت و این دو به یکی از محبوب‌ترین زوج‌های بالیوود تبدیل شدند اما در سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا شدند. رانبیر کاپور در اواخر سال ۲۰۱۷ با آلیا بات وارد رابطه شد.

باکس آفیس

مقدار فروش فیلم‌ها در گیشه

کاترینا کهف فیلم‌های موفق زیادی در کارنامه کاری خود دارد ولی با این حال فیلم‌های شکست خورده نیز در این کارنامه به چشم می‌خورد.

کاترینا کهف نخستین بازیگر زن بالیوود است که توانسته مقدار فروش تمامی فیلم‌هایش را از مرز ۲۵۰۰ کرور عبور دهد، که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

فیلم‌های موفق و پرفروش

اولین موفقیت تجاری کاترینا کهف اولین همکاری مشترک با سلمان خان در سال ۲۰۰۵ با فیلم (چرا دوست دارم؟) بود وی در فیلم (سرکار/باحضور آمیتاب باچان) نیز حضور داشت.و با ارشا و‌ارون همکاری کرد.

کاترینا در سال ۲۰۰۷ در چهار فیلم (شریک|دومین همکاری با سلمان خان)(استقبال)(بستگان)(سلام لندن) درخشید و هر چهار فیلم در گیشه خوب عمل کردند و کاترینا به شناخت مردمی دست یافت.

کاترینا کهف در سال ۲۰۰۸ در ۳ فیلم حضور یافت که دو فیلم (نژاد)(سینگ شاه است) در گیشه خوب عمل کردند.

سال ۲۰۰۹ سال بسیار عالی برای کاترینا بود، او در دو فیلم پرفروش (نیویورک)(داستان شگفت‌انگیز) حضور داشت و برای هردو فیلم نامز بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فیر شد، وی در فیلم (ضربه چپ و راست) نیز حضور داشت که عمل کرد خوبی داشت.

کاترینا کهف از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در فیلم‌های پر فروش زیادی از جمله (تیز مار خان)(راجنیتی)(عروس برادر من)(تو دوبار زندگی نمی‌کنی)(یک ببر/چهارمین همکاری با سلمان خان)(تا وقتی که زنده‌ام/اولین همکاری با شاهرخ خان)(دووم ۳/اولین همکاری با عامر خان)(بنگ بنگ) حضور داشت و خوش درخشید.

وی در سال ۲۰۱۵ (فانتوم) و در سال ۲۰۱۶ (بارها نگاه کن) و (وسواس) – ۲۰۱۷ (جگا جاسوس)(ببر زنده است) – ۲۰۱۸(قاتلان هندوستان) و (زیرو) حضور یافت که فقط فیلم (ببر زنده است) که دومین فیلم پرفروش سال هند و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ هند که فروشی ۳۳۹ کروری داشت خوب عمل کرد ؛ بقیه فیلم‌های ذکر شکست تجاری خوردند.

کاترینا کهف در سال ۲۰۱۹ فقط در فیلم زیبای (بهارات) [ششمین همکاری مشترک با سلمان خان] ایفای نقش کرد که به چهارمین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. Aaron Ramzi

فیلم‌های شکست خورده

(۲۰۰۶) به گفته برخی منابع فیلم تو مرا دیوانه کردی شکست تجاری خورده‌است. (۲۰۰۸) فیلم یووراج سومین همکاری با سلمان خان.

رکوردها و رتبه

کاترینا کهف با داشتن ۱ فیلم ۳۰۰ کروری (ببر زنده است). ۲ فیلم ۲۰۰ کروری (دووم ۳) و (بهارات) و ۴ فیلم بالای ۱۰۰ کرور (قاتلان هندوستان)(یک ببر)(تا وقتی که زنده‌ام)(بنگ بنگ) در رتبه اول برترین بازیگران زن حال حاضر صنعت فیلم هند است. کاترینا کهف پولسازترین بازیگر زن بالیوود و جز برترین رقصنده‌های بالیوود بشمار می‌آید.

دوبله صدا

صدای کاترینا کایف از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ به دلیل بلد نبودن کافی زبان هندی دوبله شده‌است

فیلمشناسی

سال عنوان
۲۰۰۳ بوم رینا کهف
۲۰۰۵ چرا من دوست دارم؟ سونیا
۲۰۰۵ سرکار پوجا
۲۰۰۶ تو مرا دیوانه کردی جیا یاشوردان
۲۰۰۷ شریک پریا
۲۰۰۷ استقبال سانجانا
۲۰۰۷ سلام لندن جَز مالهوترا سینگ
۲۰۰۷ بستگان ناندینی
۲۰۰۸ مسابقه سوفیا
۲۰۰۸ سینگ شاه است سونیا
۲۰۰۸ سلام گویندهٔ فیلم
۲۰۰۹ نیویورک مایا شیخ
۲۰۰۹ ضربه چپ و راست آنجلی
۲۰۰۹ داستان شگفت‌انگیز جنیفر-جنی پینتو
۲۰۱۰ راجنیتی ایندو پاراتاب
۲۰۱۰ تیز مارخان آنیا خان
۲۰۱۱ عروس برادر من دیمپل دیکست
۲۰۱۱ زندگی روز به روزه لیلا
۲۰۱۲ یک ببر زویا
۲۰۱۲ تا وقتی که زنده ام میرا
۲۰۱۳ موج ۳ آلیا
۲۰۱۳ فیلم ناطق بمبئی در نقش خودش
۲۰۱۴ بنگ بنگ! هارلین ساحانی
۲۰۱۵ فانتوم نواز میستیری
۲۰۱۶ بارها نگاه کن دیا وارما
۲۰۱۶ وسواس فِردوس جان نِوا
۲۰۱۷ جاگا جاسوس شِروتی سِنگوپتا
۲۰۱۷ تایگر زنده است زویا
۲۰۱۸ قاتلان هندوستان ثریا
۲۰۱۸ زیرو بابیتا کوماری
۲۰۱۹ بهارات کومود راینا
۲۰۲۱ سوریاوانشی دکتر آدیتی

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند