جشنواره

حضور «نیروانا» در جشنواره نروژی

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم سینمایی «نیروانا» در نوزدهمین دوره جشنواره «بالیوود نروژ» حضور پیدا خواهد کرد.

اکشن ماجراجویانه «نیروانا» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم در جشنواره فیلم بالیوود نروژ حضور خواهد داشت. این فیلم با نام انگلیسی «The Day» در جشنواره نروژی نخستین اکران خود را تجربه خواهد کرد.

آنانتا جلیل، سوپراستار و تهیه کننده بنگلادشی، بُرشا خدیجه بازیگر بنگلادشی به همراه مرتضی آتش زمزم و تعدادی دیگر از عوامل در این جشنواره که از تاریخ ۱۰ سپتامبر تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۹ تا ۲۵ شهریور امسال برگزار خواهد شد، حاضر خواهند شد. این رویداد سینمایی غیرانتفاعی از جشنواره‌های فیلم در اسکاندیناوی محسوب می‌شود که برای ترویج فرهنگ و سینمای آسیا در نروژ فعالیت می‌کند.

فیلم «نیروانا» نخستین پروژه مشترک سینمایی ایران و بنگلادش است که پیش از کرونا فیلمبرداری خود در این ۲ کشور و چندی بعد در لوکیشن‌های افغانستان و ترکیه را به پایان رساند. این فیلم پس از انجام مراحل پس تولید (صداگذاری، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و موسیقی) در یکی از استودیوهای بالیوود، قرار بود در ایران و بنگلادش به صورت همزمان اکران شود که این امر به خاطر گسترش دوباره شیوع کرونا در هر دو کشور، فعلاً به تعویق افتاده است.

امیرحسین صدیق ، کاوه خداشناس ، بهراد خرازی ، حسن اکلیلی ، مرتضی خانجانی ، مریم نقیب ، محمدرضا هدایتی و محمد فیلی ترکیب هنرمندان ایرانی فیلم را تشکیل می‌دهند و آنانتا جلیل، بُرشا خدیجه، شومون فاروق از بنگلادش و مجدی مشموشی از لبنان بازیگران خارجی آن هستند.

در خلاصه قصه این فیلم آمده است: «یک مأمور پلیس بنگلادش برای نجات جان تعدادی از هموطنانش که در دست یک باند انتقال مواد مخدر از افغانستان به ترکیه و اروپا گرفتار آمده‌اند، به ۲ کشور مذکور و ایران سفر می‌کند تا بتواند با کمک پلیس اینترپل و پلیس ایران، مأموریت خود را به سرانجام برساند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، مجری طرح: محمد فضیله، نویسندگان: کریم رناسیان، خزر مهرانفر، سید جلال الدین دری، فیلمبردار: مرتضی خان محمد، تدوین: کاووس آقایی، طراح صحنه و لباس: رضا حاج درویش، طراح گریم: محمد رضا قومی، صدابردار: آرش برومند، مدیر تولید ایران: مجتبی آتش زمزم، مدیر تولید بنگلادش و ترکیه: ابوالفضل آتش زمزم، عکاس: احمد ریحان، پوریا نوری، تصویربردار هوایی مصطفی علیپور، دستیاران کارگردان: عقیل تقی زاده، شیخ جمال، لیلا نصر، برنامه ریز: غزل معصومی، منشی صحنه: سوگند بهرامی، طراح جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی و کاووس روزبهانی، طراح بدلکاری: امیر حسین خنجری، مشاوران پروژه: ایرج تقی پور، رضا شاکری، سید موسی حسینی و مومیت الرشید، مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند