مشاهیر

میزبانی از فروید و خیام تا بتهوون در تماشاخانه «ملک»

به گزارش ردکارپت فیلم:  افشین واعظی ، نویسنده و کارگردان نمایش «مشاهیر» با استفاده از افراد مشهور در تاریخ فقط خواسته دغدغه‌های روانی انسان مدرن را بیان کند.

افشین واعظی، کارگردان نمایش  «مشاهیر» درباره موضوع آن توضیح داد: موضوع مشاهیر درباره ۹ کاراکتر تاریخی؛ فروید، مرلین مونرو، خیام، شکسپیر، مادر تزرا، تیمور لنگ، تریدا و بتهوون  است که در خانه استادی جمع شده اند.

وی افزود: ایده نوشتن این نمایش از دو سه سال پیش در ذهنم بود که نماد‌های مختلف از هر ژانر در جامعه است. از سوی دیگر این نمایش زمینه آشنایی با شخصیت‌های مختلف تاریخی را فراهم می‌کند و برای همین شروع به نوشتن این نمایش کردم.

این هنرمند درباره شخصیت‌های انتخاب شده در نمایش بیان کرد: هر کدام از شخصیت‌ها ویژگی‌های مختلفی داشتند که می‌تواند به ساخت درام کمک کند. بتهوون کر شدنش یک امتیاز بود. تیمور لنگ را بین شخصیت چنگیز و هیتلر کردم، زیرا خصوصیات اخلاقی اش بیشتر به درد این درام می‌خورد. فروید را به دلایل دیدگاه روان شناسی اش انتخاب کردم، زیرا اندیشه اش با تیمور لنگ مقابله می‌کند.

کارگردان نمایش «مشاهیر»درباره نحوه انتخاب بازیگران توضیح داد: کار پر بازیگر است و ۷۲ بازیگر داریم. البته یک سری از بازیگران را به سبب همکاری در کار‌های قبلی انتخاب کردم. بعضی دیگر از بازیگران به من معرفی شده اند و معیارم توانایی بازیگر و نزدیکی وی به نقش است.

وی درباره صحنه کار توضیح داد: کار و جنس بازی در فضای قدیمی رئال اتفاق می‌افتد، فضای کار فانتزی و سورئال است.

واعظی درباره تعطیلی پیاپی سالن‌های تئاتر بیان کرد: از آبان ۹۹ تا امروز چهار بار سالن‌ها بسته شده است، اما ما شیوه اجرایی متفاوتی در پیش گرفتیم. هر روز از اجرای نمایش با یک گروه از بازیگران روی صحنه می‌رود. این امر به دلیل حضور بازیگران در پروژه‌های مختلف اتفاق می‌افتد.

وی در پایان افزود: بازتاب خوبی از مخاطبان گرفتیم که نشان دهنده این است کار دوست داشتنی است. فکر می‌کنم به دلیل اینکه این نمایش درباره نفس انسان صحبت می‌کند و دغدغه‌های انسان را بیان می‌کند مخاطبان ان را دوست داشتند.

نمایش «مشاهیر» به نویسندگی و کارگردانی افشین واعظی و تهیه کنندگی سید عماد عامری هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ملک تا بیستم مرداد در حال اجرا است. برخی بازیگران کار عبارت اند از؛ سپهر رضایی ، حسین ابراهیمی ، محمد حسین رحیم ، سعیدعظیمی ، نریمان حیدری ، رامین جعفری و … هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند