کرونا

سینماها به احترام کادر درمان تعطیل شدند

به گزارش ردکارپت فیلم:  انجمن سینماداران با انتشار اطلاعیه‌ای از تعطیلی یک هفته‌ای سینماها به احترام ایام عزاداری سالار و سرورشهیدان و تشدید شیوع کرونا خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: «با تشدید موج پنجم کرونا در کشور و قرمز شدن تمامی شهرها، اعضای انجمن سینماداران به احترام کادر درمان که در این مدت متحمل فشار زیادی هستند و همچنین به احترام ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تصمیم به تعطیلی یک هفته‌ای سینماها گرفتند.

بر همین اساس، سینماهای کشور از شنبه ۲۳ مرداد تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد تعطیل بوده و فعالیت کلیه سینماهای کشور از یکشنبه ۳۱ مردادماه ازسرگرفته خواهد شد.

براساس آمار جهانی نقش سینما در انتشار ویروس کرونا کمترین درصد است و سالن‌های سینما با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با نصف ظرفیت فعلی حداکثر با ۱۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند، اما با تشدید ویروس کرونا و بالا رفتن آمار فوتی‌ها، در راستای لزوم صیانت و حفظ جان مردم و حمایت از کادر درمان وهمچنین به احترام فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) درحالی که پس از مدت‌ها سینماها با رشد فروش مواجه شدند، انجمن سینماداران تصمیم به تعطیلی یک هفته‌ای سالن‌ها به شکل داوطلبانه گرفت.»

در حال حاضر فیلم‌های «دینامیت»،«مدیترانه»،«هفته‌ای یک بار آدم باش»،«تک خال»،«خون شد»،«قصه عشق پدرم» و«خورشید» در سینماهای کشور در حال اکران هستند.

در حالی انجمن سینماداران تاریخ بازگشایی سینماها را اعلام کردند که پیش بینی از وضعیت شیوع کرونا در چند هفته آینده نیست.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند