سیا

آمریکا حضور خود در خاورمیانه را سریال کرد

به گزارش ردکارپت فیلم:  سریالی درباره ماجراهای خاورمیانه با همکاری مامور سابق سازمان سیا به زودی روی آنتن می‌رود.

کریس اوانز بازیگر نقش کاپیتان آمریکا که موسس کمپانی «نقطه آغاز» یک سازمان رسانه‌ای است، با همکاری مارک کاسن بازیگر و فیلمساز و جو کیانی کارآفرین به بررسی گذشته، حال و آینده آمریکا در خاورمیانه پرداخته‌اند.

این بررسی که در قالب یک سریال ۶ قسمتی شکل گرفته در حالی ساخته شده که آمریکا در آستانه ورود به دوره‌جدیدی از حیات سیاسی‌اش در خاورمیانه است. این سریال با عنوان «تاثیرگذاری و قدرت در خاورمیانه» با مجری‌گری ویل هرد مامور سابق سیا و عضو کنگره از تگزاس شکل می‌گیرد.

هرد با توجه به دیدگاه‌های خودش و تجربیاتی که در این زمینه دارد پیش برنده مکالماتی ویژه با چندین سیاستمدار تاثیرگذار در عرصه سیاست خارجی آمریکا خواهد بود که در طول ۴ دوره ریاست جمهوری گذشته تغییراتی در این منطقه ایجاد کردند. جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، لئون پانتا وزیر دفاع پیشین، مایک پمپئو وزیر امور خارجه، جوزف وستفال سفیر سابق عربستان سعودی و باربارا بودین سفیر سابق یمن از جمله افرادی هستند که در این گفت‌وگوها حضور دارند.

گفته شده این سریال ۶ قسمتی که قرار است از ۳۰ آگوست (دو هفته دیگر) روی آنتن برود، به بررسی بازیگران اصلی ملی، تاریخ، فرهنگ و تاثیر روابط استراتژیک آمریکا و مسایل نظامی آن در خاورمیانه می‌پردازد و زندگی نسل‌هایی را که تحت تاثیر این وقایع واقع شده‌اند و سال‌های با جنگ و بی‌ثباتی سر کرده‌اند بررسی می‌کند.

دیسایدر نیز که این خبر را منتشر کرده افزوده است، در قسمت اول این مجموعه که ۳۱ آگوست پخش می‌شود به رویدادهای یمن، قسمت دوم که ۷ سپتامبر پخش می‌شود عربستان سعودی، قسمت سوم که ۱۴ سپتامبر پخش می‌شود رویدادهای مربوط به ایران، قسمت چهارم که ۲۱ سپتامبر پخش می‌شود رویدادهای سوریه، قسمت پنجم که ۲۸ سپتامبر پخش می‌شود مسایل فلسطین و قسمت ششم که ۵ اکتبر پخش می‌شود مسایل مربوط به اسرائیل مورد توجه قرار گرفته است.

قسمت سوم با عنوان «ایران، از پارس تا امروز» با شرکت جان بولتون و لیون پانتا ساخته شده است.

با وجود اخبار اندکی که از این سریال منتشر شده افراد مختلف در توییتر به بی‌توجهی به نظرات مردم خاورمیانه و شمال آفریقا در این سریال معترض بوده‌اند و گفته شده این سریال به نظرات چهره‌های شاخص دولت آمریکا پرداخته است.

یکی از کاربران در توییتر نوشته: کریس اوانز دارد نمایشی تبلیغاتی برای سیا برپا می‌کند که واقعاً مسخره است. و دیگری نوشته است: نه تنها صدایی از مردم خاورمیانه و شمال آفریقا در این سریال وجود ندارد، که دارید به جان بولتون فردی که دهه‌ها ایده حمله به ایران را رهبری کرده این اجازه را می‌دهید که سخنران اصلی درباره این کشور باشد؟ توجه به هر دو طرف؟ شوخی مسخره‌ای است.

دیگری هم نوشته است: واقعاً؛ کریس اوانز، کاپیتان آمریکا؟ آخرین چیزی که حالا به آن نیاز داریم این است که سفیدها بخواهند درباره خاورمیانه به ما بگویند… از زبان کسانی که خودشان معمار ویرانی این منطقه بودند.

هرد که سال‌ها مامور سیا بوده کتابی با عنوان «راه‌اندازی دوباره آمریکا: راهنمای آرمان‌گرایانه برای انجام کارهای بزرگ» را نیز در دست انتشار دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند