سینمای چین

«لوکا» فیلم دوم در سینمای چین

به گزارش ردکارپت فیلم: با اکران جدیدترین انیمیشن پیکسار و دیزنی در چین، این انیمیشن با فروش ۵.۱ میلیون دلاری فیلم دوم گیشه‌های چین شد.

«لوکا» انیمیشنی پر از رنگ‌های شاد و درخشان که به عنوان اولین فیلم آمریکایی پس از ۱۰ هفته در چین به نمایش درآمد با فاصله بسیار از یک فیلم چینی در مکان دوم فروش قرار گرفت.

این فیلم که تنها ۵.۱ میلیون دلار فروش کرد پس از فیلم «آتش مواج» قرار گرفت که از اواخر جولای در سینماها اکران شده و این هفته ۱۲.۲ میلیون دلار دیگر به فروش قبلی خود افزود.

«آتش مواج» ساخته بنی چان کارگردان فقید چینی و با بازی دونی ین در این چند هفته که از اکرانش می‌گذرد ۱۴۵.۷ میلیون دلار فروش کرده است.

این شروع بی‌رمق برای «لوکا» در حالی رخ داده که سینمادوستان چینی هنوز به سینما می‌روند.

«لوکا» ساخته انریکو کاساروسا با امتیاز خوب از سایت‌های معتبر چینی امتیازهای ۹.۱ و ۸.۹ از ۱۰ را دریافت کرده است و با این حال پیش بینی شده که تنها بتواند ۱۳.۴ میلیون دلار بفروشد که باید گفت کم‌فروش‌ترین فیلم پیکسار در چین خواهد بود.

با این حال دانلود غیرقانونی بی‌تردید یکی از عواملی است که کار «لوکا» را در چین خراب کرده زیرا این فیلم به صورت گسترده در شبکه‌های غیرقانونی چینی در دسترس بوده و از ماه ژوئن که توسط دیزنی پلاس در دسترس قرار گرفت کپی‌های غیرقانونی آن به بازار چین سرازیر شد.

این در حالی است که فیلم‌های پیکسار معمولاً در چین با اقبال زیادی روبه رو شده‌اند و برخی از پروژه‌های پیکسار مخاطبان عظیمی یافته‌اند که «کوکو» با فروش ۱۸۹ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ یا «روح» که سال پیش بدون برنامه‌های حمایتی از سوی دیزنی ۵۸ میلیون دلار فروخت از این جمله هستند. با این حال از برخی فیلم‌های پیکسار هم استقبال خوبی نشده است و «درون بیرون» که فروشی ۸۵۸ میلیون دلار در سطح جهان داشت در چین تنها ۱۵ میلیون دلار فروخت.

در این میان یک انیمیشن چینی به عنوان «مار سبز» که تلاش کرده تا به شیوه پیکسار ساخته شود این هفته ۲.۸ میلیون دلار فروخت تا در مجموع فروشش را به ۸۱.۷ میلیون دلار برساند.

درام رمانتیک «برادران هوآیی» نیز که این تابستان اکران شده این هفته ۲.۶ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش را به ۵۴.۳ میلیون دلار برساند.

هالیوود امیدوار است با اکران «مرد آزاد» با بازی رایان رینولدز در چین این فیلم بتواند در صدر گیشه فروش سینماهای چین جای بگیرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند