فیلمساز

فشارها اسپایک لی را مجبور به سانسور فیلمش کرد

به گزارش ردکارپت فیلم: با فشارهایی که به اسپایک لی وارد شد این فیلمساز مجبور شد تا تئوری‌های توطئه درباره رویداد ۱۱ سپتامبر را از مستند جدیدش حذف کند.

نسخه جدیدی از بخش آخر از مجموعه مستند ۴ قسمتی اسپایک لی با تدوین دوباره آماده پخش شد. وی از این مستند که برای اچ‌بی‌او خلق شده تصاویری را که در آن درباره تئوری‌های توطئه مرتبط با یازدهم سپتامبر صحبت می‌شد، حذف کرد.

حالا بخش آخر مستند « NYC Epicenters ۹/۱۱-۲۰۲۱½» سی دقیقه کوتاه‌تر از چیزی است که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود.

ظاهراً اپیزود هشتم این مستند شامل تئوری‌هایی درباره دلایل احتمالی سقوط ۲ برج مرکز تجارت جهانی بود. علاوه بر این، بخش سوم هم تئوری‌های توطئه را درباره پرواز شماره ۹۳ مطرح می‌کند. این پرواز بعد از اینکه مسافران سعی کردند کنترل آن را از هواپیماربایان پس بگیرند در پنسیلوانیا سقوط کرد.

فرضیه‌ای که در مستند مطرح شده، و دربرگیرنده نظری از متخصصان نیست، می‌گوید هواپیما سقوط نکرد بلکه با شلیک پایین آورده شد. هیچ تدوین جدیدی در بخش سوم انجام نشده است.

کات بازتدوین شده بخش چهارم مستند که قرار است تدوین نهایی باشد، تنها چند روز پس از این منتشر شد که لی در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در تصمیم خود مبنی بر تئوری‌های توطئه مطرح شده توسط گروه «معماران و مهندسان حقیقت یازدهم سپتامبر» دفاع کرده بود.

او گفته بود: «ا میدوارم میراث این مستند این باشد که کنگره یک جلسه درباره یازده سپتامبر برگزار کند. آن دمایی که برای ذوب کردن فولاد لازم بود آن موقع وجود نداشت و نحوه فرویختن ساختمان شماره ۷ وقتی آن را کنار سقوط ساختمان‌های دیگر می‌گذارید که با مواد منفجره کنترل شده پایین می‌آیند، مانند این است که دارید به یک چیز نگاه می‌کنید».

او گفته بود مردم باید تصمیم بگیرند و وظیفه او این است که اطلاعات را مطرح کند و اجازه دهد مخاطب از هوش خودش استفاده کند.

بعد از این و دیگر مصاحبه‌ها، لی با انتقادهای فراوانی به خاطر طرح تئوری‌های توطئه در فیلمش که بیست‌ودوم آگوست اکران شد، روبه‌رو شد. این فشارها به فاصله چند روز این کارگردان و شبکه اچ‌بی‌او را وادار به اعمال تغییرات کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند