جشنواره فیلم فجر

چرا «سیاه باز» به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد؟

به گزارش ردکارپت فیلم: حمید همتی کارگردان فیلم سینمایی «سیاه باز» معتقد است که این فیلم بخاطر سیاست‌های جشنواره موفق نشده به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند.

فیلم سینمایی «سیاه باز» با کارگردانی حمید همتی، در بین صد اثر ارسال شده به سی ونهمین جشنواره فیلم فجر به عنوان شصت فیلم انتخاب شده تا مرحله دوم بالا آدمد اما در رقابت با فیلم‌های دیگر نتوانست در میان شانزده اثر قرار بگیرد.

این کارگردان فکر نمی‌کرد که فیلمش به جشنواره راه پیدا نکند، او در این‌باره گفت: «من انتظار نداشتم چنین اتفاقی رخ دهد و فیلمم در جشنواره اکران نشود. اما سیاست‌های جشنواره این‌گونه بود که شانزده فیلم بیشتر نمی‌توانستند انتخاب شوند. از بین ۱۰۰ اثر ارسالی، ۶۰ فیلم برگزیده شدند و از این تعداد هم، تنها ۱۶ فیلمی که توانستند در یک بخش کاندید شوند، وارد مسابقه شدند. من فکر می‌کردم «سیاه باز» بتواند در یکی از بخش‌ها مثل بازی بازیگران، فیلمنامه، گریم یا فیلمبرداری کاندید شود که متاسفانه بر اساس سیاست‌های جشنواره این اتفاق رخ نداد.»

حمید همتی درباره داستان فیلم ادامه داد: «فیلم سینمایی «سیاه‌باز» ارتباطی به بیت کوین ندارد، یک قصه‌ای است که گره دارد، بازی و داستان دارد و حالا هم به اجرا در آمده است. به رکب‌هایی که به مخاطب زده می‌شود، علاقه دارم اما در ادامه، قصه من به بیت‌ کوین ارتباط پیدا نمی‌کند. در واقع بیت‌ کوین وسیله‌ای برای گرفتن انتقام است.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند