آیدین

«آیدین» به مناطق محروم می‌رود

به گزارش ردکارپت فیلم: مهدی برجیان تهیه‌کننده فیلم مستند «آیدین» اعلام کرد بر اساس آمار سمفا، این مستند پرفروش‌ترین فیلم حال حاضر سینماهای «هنر و تجربه» است.

مهدی برجیان تهیه‌کننده فیلم مستند «آیدین» درباره روند اکران این فیلم گفت: فیلم مستند «آیدین» از اواسط سال ۱۳۹۹ آماده اکران بود؛ ما درخواست‌مان را به «هنر و تجربه» ارائه کرده بودیم و مورد پذیرش هم واقع شده بود اما به دلیل شرایط و محدودیت‌های ناشی از کرونا، از جانب «هنروتجربه» و ما چندین بار اکران آن به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه «آیدین» تاریخ مصرف ندارد، اظهار کرد: در هر حال به دلیل زیاد شدن فیلم‌هایی که در صف اکران قرار داشتند و با توافقی که صورت گرفت، قرار شد اکران آن را از ابتدای شهریورماه آغاز کنیم. مستند «آیدین» سومین فیلم من است که در سینماهای «هنر و تجربه» اکران می‌شود و ۲ تجربه قبلی‌ام، سبب شد با برنامه‌ریزی بهتری اکران «آیدین» را شروع کردیم.

برجیان با اشاره به محبوبیت مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی در میان بسکتبالیست‌ها، ورزشکاران سایر رشته‌ها و مردم، درباره وضعیت اکران این فیلم مستند گفت: خوشبختانه «هنر و تجربه» فضای بازی در اختیار ما قرار داد و ما نیز با یک اکران نسبتاً آرام شروع کردیم اما از قبل به این موضوع فکر کرده بودیم که سانس‌های این فیلم، خالی نباشد. این مهم با همراهی آکادمی‌های بسکتبال که انتظار اکران فیلم را داشتند، دوستداران این ستاره ورزشی و از همه مهم‌تر مردم، تحقق پیدا کرد و به جرأت می‌توانم بگویم که در حال حاضر با حدوداً ۵۰ سانس در عرض ۳ هفته، توانستیم بیش از ۱۵ میلیون تومان فروش کسب کنیم. این در حالی است که خیلی از فیلم‌های سینمایی اکران‌شده در «هنر و تجربه» با وجود اینکه ۳۰۰ سانس داشته‌اند، به میزان فروش پایینی دست یافته‌اند! ما پیش بینی می‌کنیم فروش این فیلم به ۱۰۰ میلیون تومان نیز برسد که برای یک فیلم مستند در سینمای «هنر و تجربه» واقعاً جای خوشحالی دارد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم مستند در مناطق محروم که دسترسی به سالن‌های سینما ندارند، با حضور اعضای تیم ملی بسکتبال ایران خبر داد و افزود: الان حدود ۳ هفته است که بر اساس آمار سمفا، مستند «آیدین» پرفروش‌ترین فیلم در سینماهای «هنر و تجربه» است. این اتفاق که بلیت‌های یک سانس در عرض ۵ دقیقه کامل فروش برود، اتفاقی است که روزانه برای ما می‌افتد و بابت این موضوع خدا را شکر می‌کنیم.

تهیه کننده «آیدین» در پاسخ به اینکه چه عاملی را در فروش بالای یک فیلم مستند موثر می‌داند، گفت: شاید مهمترین دلیلش به هماهنگی بین تیم سازنده فیلم با «هنروتجربه»، فدراسیون بسکتبال ایران و همچنین سوژه مستند «آیدین» بر می‌گردد. آیدین، بسکتبالیست ستاره‌ای بود که هنوز هم در بین بسکتبالیست‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد، برادرش صمد نیکخواه بهرامی نیز امروز یکی از ستاره‌های ورزشی ایران به حساب می‌آید و بی‌نهایت محبوب و مشهور است. اتفاقاً ما پیش بینی چنین استقبال و فروشی را برای فیلم داشتیم. من و اشکان مهریار کارگردان فیلم از صبح که گوشی‌هایمان را روشن می‌کنیم تا نیمه شب در حال کار روی تبلیغات فیلم هستیم. همچنین در خواست‌های اکران مستند «آیدین» از تیم‌های استانی بسکتبال هر شهر، ما را شگفت‌زده می‌کند.

وی مطرح کرد: اشکان مهریار عکاس تیم ملی بسکتبال ایران و به نوعی از اعضای خانواده بسکتبال ایران است. او یکی از عکاس‌های حرفه‌ای ورزشی محسوب می‌شود و با همه بازیکنان تیم ملی، ارتباط دارد. وقتی موضوع این فیلم را با من مطرح کرد، خودش یکسری کارها را به واسطه علاقه‌اش به آیدین نیکخواه بهرامی و ارتباطاتش، جلو برده بود اما قرار شد تدوین، صداگذاری، نریشن و … را با هم هماهنگ کنیم که به نحو احسن انجام و ماحصل آن، فیلم حاضر شد.

برجیان در پایان درباره مدت زمان این فیلم مستند اظهار کرد: نسخه‌های متفاوتی از مستند خروجی گرفتیم و با چندین بار تدوین، در نهایت به نسخه یک ساعته رسیدیم تا هم از ضرباهنگ و تمپوی خوبی برخوردار باشد و هم حوصله مخاطب سر نرود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند