مدرن

«بازپرس وارد می‌شود» روایت همدردی و همدلی در دنیای مدرن

به گزارش ردکارپت فیلم: امیرسینا جوادی کارگردان نمایش «بازپرس وارد می‌شود» گفت: در دنیای مدرن همدردی و همدلی کمرنگ شده است.

امیرسینا جوادی ، کارگردان نمایش” بازپرس وارد می‌شود” درباره این نمایش گفت: هرکسی در زندگی نباید فقط به فکر خودش باشد و باید به فکر دیگران نیز باشد. ما آدم‌ها به رفتارها، گفتار‌ها و کردار‌ها و کلاً به زندگی یکدیگر وابسته ایم و اگر رفتار و کردار نسنجیده‌ای از تک تک ما سر بزند ممکن است اثرات نامطبوع آن به یک نفر یا کل یا به بخشی از جامعه آسیب بزند. باید بدانیم زمانی می‌رسد که اگر واقعا این مطلب را نخواهیم بفهمیم آن را در هنگام جنگ و آتش و قحطی می‌فهمیم، الان به کشور‌های جنگ زده و قحطی زده همین منطقه خودمون خوب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که جامعه آن‌ها به شدت این مسائل را با پوست و گوشت خود درک می‌کند.

وی درباره هدف از اجرای این نمایش توضیح داد: این موضوع نه تنها فقط برای صد سال گذشته نیست، بلکه در تمامی ادوار بوده و الان هم با شدت بیشتری در قالب مدرنیته خودش را نشان می‌دهد. با انتخاب این کار تصمیم گرفتم که بتوانم بخش خیلی اندکی از جامعه را به این فکر بیندازم و بیشتر به رفتار‌ها و کردار‌های خود در جامعه فکر کنم و بدانم که کدام عمل ما باعث رنجش و ضایع شدن حق دیگران می‌شود بدون اینکه خودمان آن را بفهمیم.

جوادی درباره نحوه انتخاب بازیگران این کار گفت: این نمایش هفت شخصیت دارد که شش نفر از آنها اصلی هستند. از این شش نفر یک نفر از دوستان در آکادمی که خیلی سال‌ها پیش در آنجا بودیم می‌شناختم و انتخاب کردم. یک نفر را از نمایشی که تماشا کردم انتخاب کردم و یک نفر از آن‌ها را از طریق فراخوان و دونفر هم از طریق آشنایان معرفی شدند.

وی درباره طراحی دکور و صحنه این اثر بیان کرد: برای طراحی دکور و لباس تا جایی که توانستیم از خود نمایشنامه کمک گرفتیم. گرچه این دکور شاید تاحدی اندک از عرف دکور بلک باکس تبعیت نکند، اما فکر کنم این کار خودش به نوعی برای من جذاب باشد.

گفتنی است نمایش “بازپرس وارد می‌شود” به کارگردانی امیرسینا جوادی به مدت ۱۸ روز در تماشاخانه “شانو” در حال اجرا است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند