پانیذ نوروزی

تیزر نمایش «یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه» منتشر شد

به گزارش ردکارپت فیلم: نمایش «یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه» به کارگردانی پانیذ نوروزی جزو آثار متاخر مارتین مک دونا است که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.

جدیدترین تیزر نمایش یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه، که به کارگردانی پانیذ نوروزی این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است به تازگی منتشر شده است.

«یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه» جزو آخرین نوشته‌های مارتین مک دونا است که در فضایی فانتزی و سوررئالیستی داستان ۲ سرقت ادبی را توسط ۲ نویسنده شناخته شده دنیای ادبیات یعنی هانسن کریستین آندرسون و چارلز دیکنز روایت می‌کند. البته نمایشنامه مضامین دیگری همچون نقد نژادپرستی، تلاش برای جلوگیری از جنگ، سفر در زمان و … را مطرح می‌کند.

وقایع نمایشنامه در کپنهاگ در خانه هانس کریستین آندرسن نویسنده مشهور دانمارکی و خالق آثاری چون «جوجه اردک زشت»، «دخترک کبریت فروش»، «لباس جدید پادشاه» و… می‌گذرد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: آندرسن راوی قصه‌ها و افسانه‌هایی دل‌انگیز است و میلیون‌ها نفر دوستش دارند، اما رازهای تلخ و سیاهی دارد که آنها را از جهان خارج مخفی نگه داشته است. این نویسنده محبوب زنی کنگویی را در اتاق زیرشیروانی حبس می‌کند و هر آنچه را که او می‌گوید، زن می‌نویسد. چنین فضایی، وحشت را در قالب یک کمدی سیاه به مخاطب منتقل می‌کند و همان اتفاقی است که بخشی از موضوع این نمایشنامه را شکل می‌دهد. مک‌دونا در فضایی که خیلی از منتقدان آن را «سوررئالیستی» خوانده‌اند، داستان متفاوتی درباره آندرسن روایت می‌کند…

نمایش یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه، تا ۱۲ مهر هر شب ساعت ۱۸ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند