انجمن نویسندگان مرده

«انجمن نویسندگان مرده» برپا شد

به گزارش ردکارپت فیلم: مجتبی جعفری‌پور کارگردان نمایش «انجمن نویسندگان مرده» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

مجتبی جعفری‌پور نویسنده و کارگردان نمایش «انجمن نویسندگان مرده» که از ۱۱ شهریورماه اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند درباره این اثر نمایشی گفت: این اثر نمایشی اقتباسی از نمایشنامه «یک داستان خیلی خیلی خیلی سیاه» مارتین مک دونا است که البته در اقتباسی که از کار شده است شخصیت‌هایی به داستان اضافه شده و تغییراتی نیز در روند داستان دادیم.

وی ادامه داد: در نمایشنامه مارتین مک دونا شخصیت اصلی زنی سیاه پوست است که از آینده آمده تا جلو وقوع جنگی را که قرار است اتفاق بیفتد، بگیرد اما توسط هانس کریستین اندرسون نویسنده دانمارکی زندانی می‌شود در حالی که در این نمایش به جای شخصیت زن، یک دلقک انتخاب شده است چون معتقدم همه ما در وجودمان یک دلقک پنهان که به دنبال آزادی خواهی و حقیقت طلبی است، داریم. دلقک این نمایش برداشتی از دلقک سیرک و همچنین جوکر است. البته می‌دانیم که جوکر موجودی هرج و مرج گرا است اما در این نمایش بر وجهه آزادی خواهی و مثبت اندیشی او در جهت حمایت از مردم تاکید شده است.

این کارگردان درباره شخصیت‌هایی که به نمایشنامه اضافه شده‌اند، توضیح داد: در متن مارتین مک دونا شاهد حضور هانس کریستین اندرسون و چارلز دیکنز هستیم اما در اقتباسی که از این اثر داشته‌ام نویسندگان شناخته شده دیگری همچون ویکتور هوگو، داستایفسکی، مارک تواین، جین آستین، خواهران برونته و بسیاری دیگر از شخصیت‌های معروف اضافه شده‌اند.

جعفری‌پور یادآور شد: این نمایش از همان فضای گروتسک و فانتزی که در اثر مارتین مک دونا شاهدش هستیم، برخوردار است و بر این نکته تاکید دارد که آدم‌ها ممکن است آن چیزی که نشان می‌دهند، نباشند. در این اجرا شاهد حضور ۴ عروسک آدم فضایی، هیزم‌شکن، عنکبوت و آن ابل هستیم که هرکدام نماینده یکی از درون مایه‌های خود دلقک هستند که حضور آنها و طراحی لباس و گریمشان بر وجه فانتزی اثر بیشتر می‌افزاید.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: من و همکارانم در گروه تئاتر تندیس در طول دوران کرونا تلاش بسیاری کردیم تا با اجراهای مختلف جلوی فاصله گرفتن مخاطبان از تئاتر را بگیریم و اجازه ندهیم تئاتر بیشتر از این به محاق برود. این نمایش کاملاً خصوصی و بدون هیچ گونه حمایت مالی دولتی اجرا می‌شود که امیدوارم مورد توجه علاقه مندان به تئاتر قرار بگیرد.

حامد شیخی ، علی پیله ور ، مجتبی جعفری پور ، مصطفی خسروجردی ، امیرحسین انصاری ، ساغر بهنام ، تداعی سعیدی فر ، علی اسدیان ، شاهکار هدایت ، ملیکا زاهدی ، سارا محبی ، سایناز نگاهی مقدم ، صادق کاوانلویی ، نازیلا عظیمی ، نوید نوبخت ، هانیه توانایی ، رویا شیخی ، مبینا محمدی ، سارا عسگری ، ملودی خلیل زاده ، هستی زمان وزیری بازیگران نمایش «انجمن نویسندگان مرده» هستند که از ۱۱ تا ۲۹ مهر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: دلقکی از آینده آمده تا جلوی فاجعه‌ای که قرار است اتفاق بیفتد را بگیرد اما…


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند