تئاتر

«خواجوی کرمانی» بودجه ندارد

به گزارش ردکارپت فیلم:  سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به انجام میکس نهایی موسیقی اپرای عروسکی «همای همایون»، تأکید کرد که تولید و ساخت این اپرا درباره شخصیت خواجوی کرمانی با مسأله بودجه مواجه است.

بهروز غریب پور کارگردان اپراهای عروسکی و سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره وضعیت جدیدترین اپرای این گروه درباره شخصیت خواجوی کرمانی گفت: خوشبختانه میکس نهایی موسیقی اپرای عروسکی «همای همایون» درباره شخصیت خواجوی کرمانی با توجه به شرایط کرونایی و همچنین ضبط اثر در اوکراین انجام شد و کیفیت خوبی دارد و به لحاظ فنی بالاتر از آثار قبلی است.

وی ادامه داد: به اطلاع بنیاد رودکی رساندم تا برای ادامه کار و اجرایی شدن اپرا اقدام لازم را برای بحث حمایت مالی داشته باشد.

غریب‌پور تصریح کرد: مسأله بودجه مشکل اصلی تولید و ساخت اپرای «همای همایون» است که از سوی مرکز کرمان‌شناسی تأمین نشده و بودجه موسیقی نیز توسط بنیاد رودکی تأمین شد. به من و بنیاد رودکی گفته شده بود که شرایط ساخت این اپرا فراهم می‌شود ولی آنقدر مدیرکل ارشاد استان کرمان، استانداری کرمان، شهرداری و مرکز کرمان شناسی متناقض برخورد می‌کنند که انگار نه انگار چنین قولی را به ما داده‌اند و در این خصوص حرفی رد و بدل شده است.

کارگردان اپراهای عروسکی «مولوی» و «حافظ» با بیان اینکه تأمین بودجه و شرایط ساخت صحنه و عروسک‌های اپرای «همای همایون» نامعلوم است، یادآور شد: باید تأمین بودجه انجام و شرایط ساخت اپرا به گونه‌ای باشد که بتوانیم کارگاه‌های مختلف ساخت را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی برپا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طرح عملیات عمرانی و بازسازی تالار فردوسی بنیاد رودکی هنوز انجام نشده، یادآور شد: چندین ماه است که این تالار تعطیل است و طرح یکساله بازسازی تالار هنوز انجام نشده است. با اینکه در سایر بخش‌ها و کارهای بنیاد رودکی سرعت عمل وجود دارد ولی این سرعت عمل در بازسازی تالار فردوسی وجود ندارد.

غریب‌پور در پایان سخنان خود تأکید کرد: امیدوارم مجموعه ابهاماتی که برای ساخت اپرای عروسکی «همای همایون» وجود دارد، رفع شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند