هنر و تجربه

«پنج‌گان کوتاه» به اکران «هنر و تجربه» پیوست

به گزارش ردکارپت فیلم: بسته «پنج‌گان کوتاه» از یکم آبان اکران خود را در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌کند.

بسته فیلم کوتاه «پنج‌گان کوتاه» از یکم آبان در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

«پنج‌گان» به معنای برشی از موسیقی است که شامل پنج نغمه است.

این بسته شامل ۵ فیلم کوتاه «داغی» به کارگردانی فاطمه محمدی ، «ماهکان» ساخته حسام حسینی و عباس حسین‌زاده ، «ذبح» اثر آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور ، «سفیدپوش» اثر رضا فهیمی و «ناطق» به کارگردانی مهرشاد رنجبر است که پیش از این در فستیوال‌های متعددی حضور داشته و موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.

طراحی پوستر «پنج‌گان کوتاه» برعهده متین خیبلی بوده است.

در خلاصه داستان «داغی» که موضوع آن زنان افغانستان و مهاجرت است، آمده است: «حفیظ برای نجات جان یک زن و کودک خردسال‌اش می‌خواهد از مرز بگذرد.»

عاطفه امینی ، مجتبی بیطرفان و زینب جعفری ، قاسم علیزاده ، اکبر اکبرزاده ، نبی موسوی ، جواد برهانی، محمدرضا رجب‌زاده، دریا تاجیک و قاسم کریمی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

در خلاصه داستان «ماهکان» آمده است: «خانواده‌ای که برای نجات جان پدر، دختربچه خود را مجبور به گردن گرفتن قتل می‌کند.»

بازیگران «ماهکان» عبارتند از بهار حسین زاده ، علی محمد رادمنش ، میثم دامن‌زه ، فاطمه رادمنش ، شراره منصورآبادی ، رسول شهسواری، علی‌رضا رشیدی، آنیسا قره‌داغی، علی حسین‌زاده، میلاد اشکالی، مهزیار میرکریمی، فریبا عطایی و حسین فلاح.

فیلم کوتاه «ذبح» با بازی فریدون حامدی، شب بو سلیمانی، محمد قبادی، غفار خالدی، شفیع امینی و سامان عبودی، داستان خانواده‌ای است که برای گذراندن یک زمستان سخت باید تنها دارایی خود یعنی گاوشان را بفروشند، اما پسر خانواده از این تصمیم خوشحال نیست و گاو را فراری می‌دهد.

در خلاصه داستان «سفیدپوش» که براساس قصه نعلبکی‌پنیر نوشته محمد صالح‌علا نوشته شده، آمده است: «پیرزن قالب پنیری که خود درست کرده را به احمد پسربچه ١٠ ساله می‌دهد تا احمد پنیر و پیغام پیرزن را به پدرش برساند.»

بازیگران این فیلم کوتاه عبارتند از امیرعلی رزاقی، محمدعرفان صادقی، بهزاد دورانی، سیدمحمدرضا حسینی‌کرمانی، فاطمه رادمنش، فرزانه ابوالهادی، احمد دهقان رحیمی، ربابه حسن‌شاهی، الهام فاتحی، ریبوار ویسی و سودا ویسی.

همچنین در خلاصه داستان «ناطق» با بازی مریم نورافکن و عباس جلال‌لو آمده است: «پیرزن، برای سال‌های متمادی از شوهر پیر خود مراقبت کرده است اما یک اتفاق، نظم زندگی‌اش را بر هم می‌زند.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند