اسکار

جوایز اسکار وایلد از کارگردان ایرلندی تبار هالیوود تجلیل می کند

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان آمریکایی که ریشه‌های ایرلندی دارد با دریافت جایزه اسکار وایلد ۲۰۲۲ تجلیل می‌شود.

بعد از یک سال غیاب به خاطر پاندمی، جوایز اسکار وایلد در ماه مارس دوباره برگزار می‌شود و قرار است آدام مک‌کی کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده برنده جایزه اسکار نخستین فردی باشد که در آن تجلیل می‌شود.

جی‌جی آبرامز هم در این مراسم که بیست‌ و چهارم مارس (که پنج‌شنبه پیش از جوایز اسکار است) در سانتامونیکا برگزار می‌شود مجری برنامه خواهد بود.

مراسم جوایز اسکار وایلد که از جدیت کمتری نسبت به اسکار برخوردار است، بیشتر به تجلیل از هنرمندان اهل ایرلند می‌پردازد که کمک چشمگیری به عرصه فیلم، تلویزیون و موسیقی کرده باشند اما مک‌کی ۵۳ ساله در دنور به دنیا آمده و در فیلادلفیا بزرگ شده است.

ترینا وارگو موسس و رییس اتحاد آمریکا و ایرلند که سازمان‌دهنده این رخداد از سال ۲۰۰۶ تا به حال بوده، در بیانیه‌ای گفت: البته که او ایرلندی است. آدام از سمت مادری خانواده‌اش ریشه در کورک دارد و سمت پدری‌اش اهل تایرون واقع در ایرلند شمالی و اسکاتلند است. او حتی خانه‌ای در ایرلند دارد.

مک‌کی که تهیه‌کننده اجرایی سریال درام محبوب «نیابت» اچ‌بی‌او است، فیلم «به بالا نگاه نکن» را کارگردانی کرده و ساخته که دهم دسامبر در سینماها و بیست‌ و چهارم دسامبر در نت‌فلیکس اکران می‌شود. در این کمدی جنیفر لارنس و لئوناردو دی‌کاپریو نقش دانشمندانی را بازی می‌کنند که می‌خواهند به رسانه‌ها هشدار بدهند یک شهاب‌سنگ دارد به سمت زمین می‌آید.

در حال حاضر مک‌کی دارد برای اچ‌بی‌او روی درامی درباره تیم لس‌آنجلس لیکرز، سریالی بر پایه کتاب یک خبرنگار درباره جفری اپستین و همچنین سریالی محدود درباره فیلم «انگل» در همکاری با کارگردان آن بونگ جون هو کار می‌کند.

وی کارگردان فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «معاون» و «کمبود بزرگ» بوده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند