تالار مولوی

«سگ سورتمه» صاحب تیزر شد

به گزارش ردکارپت فیلم: نمایش «سگ سورتمه» به کارگردانی سینا نصرالهی این روزها در سالن اصلی تالار مولوی میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی است.

نمایش «سگ سورتمه» که روزهای پایانی اجرای خود را در سالن اصلی تالار مولوی سپری می کند اقتباسی از یک نمایشنامه آلمانی به نام «کار خانگی» نوشته فرانتس کسافر کروتس با ترجمه زنده یاد رضا کرم رضایی است. تازه ترین تیز این نمایش نیز به تازگی منتشر شده است.

به گفته سینا نصرالهی ، در نمایش «سگ سورتمه» روی جبر محیط که ماهیت و هویت انسان‌ها را تغییر می‌دهد، تاکید زیادی شده است و نام نمایش نیز استعاره‌ای از زندگی سگ‌های سورتمه است که جبر محیط باعث شده آنها هویت خود را از دست بدهند و کارایی یک «یابو» را پیدا کنند. آدم‌های این نمایش هویت خودشان را از دست داده‌اند و به آدم‌های افسرده و یخی تبدیل شده‌اند که حتی پیشنهاد یک جنایت را هم با خونسردی و بی تفاوتی مطرح می‌کنند و انجام می‌دهند اما در عین حال کاملاً باورپذیر هستند.

در نمایش «سگ سورتمه» خانواده‌ای را شاهد هستیم که درگیر فقر هستند و در فضایی بدون مکان و زمان زندگی می‌کنند. آنها در حالی که یک دختر معلول دارند متوجه می‌شوند که زن مجدداً باردار است از این رو می‌خواهند بچه را سقط کنند اما با همه تلاشی که می کنند نوزاد بالاخره به دنیا می آید در حالی که اثرات سقط‌ ناموفق روی ظاهر کودک مشهود است … .

سارینا رمضانی نژاد ، بهار زندی ، علیرضا شریفی ، سپیده ضیایی ، مرتضی کوهی کهن بازیگران نمایش «سگ سورتمه» هستند که تا ۳۰ مهر ماه ساعت ۱۸ در تالار مولوی میزبان علاقه مندان به تئاتر است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند