دشت خاموش

«دشت خاموش» نگاه ژورنالیستی ندارد

به گزارش ردکارپت فیلم: «تورج اصلانی»، فیلمبردار شناخته‌شده می‌گوید فیلم «دشت خاموش» بر اساس اصول سینما و نه رخدادهای روز، ساخته شده و در حقیقت نگاه ژورنالیستی به قضیه ندارد.

تورج اصلانی بیان کرد: این فیلم سینمایی بر اساس سینما و نه بر اساس رخدادهای روز ساخته شده است و در حقیقت نگاه ژورنالیستی به قضیه ندارد.

وی با اشاره به فیلمنامه دشت خاموش افزود: من به دوستان به ویژه آن دسته از کسانی که علاقه مند سینماگری و تصویرگری هستند یعنی اساسا کارشان را در سینما روی تصویر گذاشته اند تا کلام، توصیه می‌کنم حتما این فیلم را در سینماهای هنروتجربه ببینند.

این فیلمبردار مطرح سینما ادامه داد: از نظر من «دشت خاموش» علاوه بر ارزش های بصری ویژه، کارگردانی متینی دارد که باید فیلم را دید.

از آنجاکه متن این فیلم سینمایی برگرفته از اجتماع امروز ما در مقابل قصه ای است که در یک رخدادگاه ویژه مانند کوره پز خانه روایت می شود و نگاه جامع شناختی خوبی دارد، قابل تجلیل است.

تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی‌تیرانی و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است.

علی باقری ، فرخ نعمتی ، مهدیه نساج ، تورج الوند ، مجید فرهنگ ، ناصر علاقمندان ، راضیه ایرانی ، نرگس امینی ، محسن یگانه ، مهتاب خوش‌منش ، شقایق آقازاده ، اهورا بهرامی ، پارسا و ارشا سبحانی ، برسام بهرامی ، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند