پینوکیو

نمایش «ژپتو» روایتی برعکس از «پینوکیو»

به گزارش ردکارپت فیلم:  اوشان محمودی کارگردان نمایش «ژپتو» عنوان کرد این اثر نمایشی داستان «پینوکیو» را برعکس روایت می کند و او از انسان بودن به سمت عروسک شدن می‌رود.

اوشان محمودی که به تازگی اجرای نمایش «ژپتو» را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است گفت: این نمایش جزو برگزیدگان جشنواره بیست و یکم تئاتر دانشگاهی در رشته‌های طراحی نور و لباس بود که اجرای خود را از ۱۰ آبان ماه در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده و خوشبختانه تا امروز مورد استقبال خوبی از طرف مخاطبان قرار گرفته است. همچنین بازخوردهای خوبی هم از تماشاگران دریافت کرده‌ایم که جای خوشحالی دارد و این احتمال نیز وجود دارد که اجرا را در سالنی دیگر ادامه دهیم.

وی ادامه داد: این نمایش در جشنواره تئاتر دانشگاهی با عنوان «پاپ ژپتو» به صحنه رفت اما در اجرای عمومی نام اثر را تغییر دادیم. نمایش از فضایی فانتزی و گروتسک برخوردار است و می‌توان گفت نگاهی معکوس به داستان پینوکیو دارد به این ترتیب که برعکس اتفاقات داستان اصلی که پینوکیو عروسکی است که تبدیل به آدم می‌شود در این نمایش پینوکیو از انسان بودن به سمت عروسک شدن می‌رود.

محمودی در پایان درباره دیگر ویژگی‌های نمایش توضیح داد: داستان از زاویه دید پدر ژپتو روایت می‌شود که در این نمایش نجار نیست بلکه یک معلم دینی و در واقع پاپ ژپتو نام دارد. نمایش همچنین اشاره‌ای نیز به کودکی و سرنوشت کارلو کلودی نویسنده داستان «پینوکیو» دارد که نشانه‌هایی از شخصیت‌های داستان پینوکیو در دوران کودکی‌اش می‌بینیم.

در خلاصه این نمایش آمده است: پینوکیو هیچ وقت یک عروسک نبود و حتی ژپتو نه نجار بود نه عروسک‌ساز، اون فقط یه پدر … نه‌نه! یه بابا… اونم نه، اون یه انسان معمولی با عادتی خاص بود که…

نمایش «ژپتو» تا ۸ آذر ماه ساعت ۱۸ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند