فیلم

رقابت ۹۳ کشور برای اسکار بین‌المللی

به گزارش ردکارپت فیلم:  نودوسه کشور فیلم‌های خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار به آکادمی معرفی کردند.

امسال نیز همانند سال گذشته ۹۳ کشور فیلم‌های برگزیده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) جوایز سینمایی اسکار معرفی کردند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار پس از بررسی فیلم‌های ارسالی از سوی کشورها، فهرست فیلم‌های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی را در ماه دسامبر منتشر خواهد کرد و ممکن است برخی از فیلم‌های به دلیل عدم احراز شرایط رقابت در این شاخه، از فهرست نهایی فیلم‌های این شاخه حذف شوند.

طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم‌ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی (شیوع ویروس کرونا)، فیلم‌ها برای معرفی رسمی برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشت دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی‌کننده خواهند شد.

سینمای ایران امسال با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی یکی از بخت‌های اصلی کسب سومین جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی‌زبان است و «بدترین آدم دنیا» ساخته «یوآخیم تریه» (نروژ)، «کوپه شماره ۶» ساخته «یوها کاسمانن» (فنلاند)، «دست خدا» به کارگردانی «پائولو سورنتینو» (ایتالیا)، «تیتان» از «جولیا دوکورنو» (فرانسه) و «ماشین من را بران» از «ریوسوکی هاماگوچی» (ژاپن) از دیگر شانس‌های اصلی این شاخه محسوب می‌شوند.

فهرست ۱۵ فیلم راه‌یافته به جمع نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۳۰ آذر) اعلام می‌شود.

نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) معرفی می‌شوند و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند