راه‌اندازی دفتر تئاتر

دفتر تئاتر کاربردی تأسیس شد

به گزارش ردکارپت فیلم:  رحمت امینی از راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی هنر خبر داد.

رحمت امینی به عنوان مدیر دفتر تخصصی تئاتر کاربردی، جهاد دانشگاهی هنر درباره تأسیس این دفتر گفت: سال ۹۰ در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی دفتر تئاتر کاربردی را راه‌اندازی کردیم که در سال ۹۲ یک همایش متنوع نیز توسط دفتر برگزار شد و پس از آن فعالیت دفتر متوقف شد. از همان سال‌ها به دنبال راه‌اندازی مجدد دفتر تئاتر کاربردی، بودم که خوشبختانه با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و همچنین آقای بهروز رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی هنر، دفتر تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنری راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این دفتر حدود ۱ ماه پیش راه‌اندازی شده، افزود: دفتر تئاتر کاربردی، جهاد دانشگاهی هنر مجموعه‌ای از اتفاقات در حوزه آموزش، خدمات تخصصی، برگزاری رویدادهای مختلف و پژوهش را شامل می‌شود.

امینی از علی ظفر قهرمانی‌نژاد ، منوچهر اکبرلو ، محمدحسین ناصربخت و داود کیانیان به عنوان حامیان و پژوهشگران این دفتر نام برد و اعلام کرد حامد زحمتکش نیز مدیر اجرایی دفتر تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر است.

این مدرس تئاتر با اشاره به چاپ ۶ عنوان کتاب توسط این دفتر، توضیح داد: ما پیشاپیش این ۶ عنوان کتاب را که حاصل تجربه و تألیف‌های هنرمندانی چون حسین فدایی حسین، فائزه فیض، داود کیانیان، منوچهر اکبرلو و رضا فیاضی است توسط دفتر تئاتر کاربردی منتشر کرده‌ایم.

مدیر دفتر تخصصی تئاتر کاربردی جهاد دانشگاهی هنر با بیان اینکه کارهای عملیاتی دفتر تا ۲ ماه دیگر آغاز می‌شود، درباره زمینه فعالیت این دفتر اظهار کرد: دفتر تئاتر کاربردی، نهاد و مرکزی متمرکز برای تحت پوشش قرار دادن فعالیت‌های تئاتر کاربردی و همچنین ایجاد یک هم‌افزایی برای فعالان تئاتر کاربردی است.

امینی ادامه داد: قرار است ارتباطاتی با بخش تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش و هر نهاد دیگری داشته باشیم که از تئاتر به عنوان یک مکمل تعلیم و تربیت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال دعوت از افرادی هستیم تا دپارتمان تخصصی این حوزه را شکل دهیم، تأکید کرد: دفتر تئاتر کاربردی، جهاد دانشگاهی هنر از همان گام اول خود تمام کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و ما حتی ایده‌هایی برای کشورهای منطقه و خاورمیانه داریم و در ادامه نیز ارتباطاتی با نهادهای معتبر جهانی هم خواهیم داشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند