فستیوال

جایزه برتر فستیوال سویا به «آزادی بزرگ» رسید

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم «آزادی بزرگ» ساخته سباستین مِیزه جایزه بزرگ فستیوال فیلم اروپایی سِویا را از آن خود کرد.

فیلم «آزادی بزرگ» ساخته سباستین مِیزه به موفقیت خود در جشنواره‌های مهم اروپایی ادامه داده و حالا جایزه بزرگ فستیوال فیلم اروپایی سِویا را کسب کرده است. علاوه بر «آزادی بزرگ» فیلم مستند «بگریز» هم یک جایزه جدید گرفت و مسیر خود به سمت اسکار بین‌المللی را هموارتر کرد.

این فستیوال هجدهمین دوره خود را به پایان برد و علاوه بر اهدای جایزه بهترین فیلم به این پروژه که داستانش در آلمان بعد از جنگ اتفاق می‌افتد، جایزه بهترین بازیگر مرد را هم به نقش اول آن یعنی فرانز روگوفسکی داد.

این فیلم از اول فصل جوایز امسال تا به حال عملکرد خوبی داشته که با دریافت جایزه هیات داوران بخش «نوعی نگاه» فستیوال فیلم کن آغاز شد. «آزادی بزرگ» در ادامه توانست جوایز برتر فستیوال‌های آتن و سارایوو را هم به خود اختصاص دهد.

در پایان فستیوال سویا، یوناس کارپینیانو توانست با فیلم «کیارا» جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کند. این فیلم هم مانند دو پروژه قبلی او یعنی «کیامبرا» و «مدیترانه» به دنیای زیرزمینی شهری در کالابری ایتالیا می‌پردازد که مافیا در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند.

«ماه، ۶۶ سوال» که نخستین ساخته ژکلین لنتزو است توانست در بخش «امواج نو» این جشنواره برنده جایزه بهترین فیلم و همچنین برنده جایزه «تمرکز روی زنان» شود. این فیلم درام خانوادگی نخستین بار در برلیناله به نمایش درآمده بود و داستان یک زن جوان را تعریف می‌کند که به خانه‌اش در آتن بازمی‌گردد تا از پدرش مراقبت کند.

لوسی وانگ برای نقش‌آفرینی در «پاریس، منطقه سیزدهم» ساخته ژک اودیار که فیلم افتتاحیه فستیوال هم بود برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. اودیار یکی از قدیمی‌های فستیوال است و در سال ۲۰۰۵ با «تپشی که قلبم جا انداخت» برنده جایزه «جیرالدیلو طلایی» شد.

جایزه «پاناروما آندالوز» که بهترین فیلم در بخش مستند را به رسمیت می‌شناسد، به حسوس پاسکوال و فیلم «دولورس، زیبا!» رسید. فیلم مستند انیمیشن «بگریز» درباره داستان زندگی یک پناهجوی افغان که یکی از شانس‌های بخش بین‌المللی اسکار امسال است و جوایز متعددی را از آن خود کرده، جایزه «آزادی اوکانیا» را دریافت کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند