قهرمان

«قهرمان»، از مدعیان جدی اسکار بین‌المللی است

به گزارش ردکارپت فیلم: مجله آمریکایی «هالیوود ریپورتر» در مطلبی از فیلم «قهرمان» که نماینده ایران در نودوچهارمین دوره رقابت‌ اسکار است، به عنوان یکی از بخت‌های جدی برد جایزه بهترین فیلم بین‌المللی یاد کرد.

هالیوود ریپورتر نوشت: اصغر فرهادی، نویسنده و کارگردانی که پیش‌تر با فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده برنده جایزه اسکار شده است، برای درام جدید خود درباره پدری که سعی می‌کند در مرخصی کوتاهی که از زندان گرفته بدهی خود را بپردازد، به عنوان یکی از بخت‌های جدی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی در نودوچهارمین دوره جوایز اسکار شناخته می‌شود.

به نوشته این مجله آمریکایی، امسال در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی بسیاری از فیلم‌های محبوب فصل جشنواره‌های سینمایی نیز وجود دارند و رقابت هیجان و نفس‌گیر است.

هالیوود ریپورتر در این گزارش از فیلم‌هایی چون تیتان از فرانسه، دست خدا از ایتالیا، بَره از ایسلند، بدترین آدم دنیا از نروژ، فرار از دانمارک، آزادی بزرگ از اتریش، محفظه شماره ۶ از فنلاند و ماشینم را بران از ژاپن به عنوان رقبای اصلی قهرمان برای رسیدن به جایزه اسکار یاد کرده است.

قهرمان که در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد و موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران این جشنواره شد، داستان مردی به نام رحیم را روایت می‌کند که از همسر اولش جدا شده و یک پسربچه مبتلا به لکنت زبان دارد. رحیم که سه سال به دلیل بدهی در زندان بوده، در یک مرخصی دوروزه سعی می‌کند سرنوشت خود را تغییر دهد اما به زودی در تاری تنیده شده از دروغ‌های مصلحتی گرفتار می‌شود.

قهرمان با بازی امیر جدیدی ، محسن تنابنده ، فرشته صدر عرفایی ، سارینا فرهادی و جمعی از بازیگران بومی شیراز تصویری پرجنب و جوش از شهر شیراز به نمایش می‌گذارد و آن را با نقد اجتماعی همراه می‌کند. فرهادی در این فیلم ساده، یک حکایت اخلاقی پیچیده را با تعلیقی ملموس تلفیق می‌کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند