قهرمان

منصور هم به رقابت با قهرمان و دینامیت آمد

به گزارش ردکارپت فیلم: با اکران فیلم‌های جدید حالا رقابت برای صدر گیشه داغ‌تر هم شد و منصور هم به رقابت با قهرمان و دینامیت آمد.

در بررسی میزان فروش فیلم‌ها همچنان در فروش مجموع، دینامیت با بیش از ۲۲ میلیارد در صدر است و قهرمان با بیش از ۶ میلیارد در رده دوم اما قهرمان برای دومین بار در فروش هفتگی از دینامیت بالا زد.

حالا در تازه‌ترین اتفاقات گیشه، فیلم سینمایی منصور نیز به جمع مدعیان اضافه شده است به طوری در نخستین هفته فروش از دینامیت هم بالا زد و به مرز نیم میلیارد فروش در یک هفته رسید.

اما در بررسی میزان فروش کلی فیلم‌ها همچنان دینامیت یکه‌تاز است و بعد از ۱۳ هفته نمایش ۲۲ میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان فروخته و در صدر پرفروش‌های قرار گرفته است.

فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان ، با بازی پژمان جمشیدی ، محسن کیایی ، احمد مهرانفر ، نازنین بیاتی ، نادر سلیمانی ، زیبا کرمعلی و میرطاهر مظلومی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است.

در خلاصه‌داستان دینامیت آمده است: با نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه های متفاوت، چالش ها و مشکلاتی پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

دومین فیلم پرفروش کلی سینما نیز قهرمان ساخته اصغر فرهادی است که بعد از ۳ هفته نمایش به رده دوم پرفروش‌های سال ۱۴۰۰ رسید.

این فیلم به کارگردانی اصغر فرهادی طی ۳ هفته ۶ میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان فروخت است.

قهرمان داستان رحیم را دنبال می‌کند که از همسر خود جدا شده و به دلیل بدهی به برادر زن سابقش در زندان است. دختری که رحیم به او علاقه‌مند است، در جریان مرخصی دو روزه او از زندان، یک کیف پر از سکه طلا پیدا می‌کند. رحیم ابتدا تصمیم می‌گیرد از این سکه ها برای پرداخت بدهی و آزادی از زندان استفاده کند اما بعدا نقشه پیچیده تری به ذهنش می رسد. فیلم قهرمان تصویری پرجنب و جوش از شهر شیراز به نمایش می‌گذارد و آن را با نقد اجتماعی همراه می‌کند. فرهادی در صحنه ساده این فیلم، یک حکایت اخلاقی پیچیده را با تعلیقی ملموس تلفیق می‌کند.

در این فیلم امیر جدیدی ، محسن تنابنده ، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی در کنار جمعی از بازیگران بومی شهر شیراز بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی درخت گردو نیز بعد از ۷ هفته نمایش در سینماهای سراسر کشور ۳ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان فروخته است و بعد از دینایمت و قهرمان در رده سوم پرفروش‌های سینما قرار گرفته است.

فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سیدمصطفی احمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است.

در این فیلم پیمان معادی ، مهران مدیری ، مینا ساداتی و مینو شریفی پور ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ به نمایش درآمد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد.

همچنین در سال ۱۳۹۹، این فیلم به مدت یک هفته در کردستان اکران شد. در خلاصه داستان درخت گردو آمده است: داستان بمباران شیمیایی سردشت است این روایت در روستاهای غرب کشور اتفاق می‌افتد.

اما در میان فیلم‌های تازه‌ اکران شده فیلم سینمایی منصور نخستین تجربه کارگردانی سیاوش سرمدی است که با فروش ۵۲۳ میلیون تومانی جزو مدعیان فتح گیشه خود را نشان داده است.

این فیلم روایت بخشی از زندگی سردار شهید منصور ستاری است که محسن قصابیان نقش این شهید بزرگوار را ایفا کرده که سال گذشته برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

در خلاصه داستان منصور آمده است که سال‌های پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری بر یک پروژه مهم کار می کند…

در این فیلم علاوه بر قصابیان هنرمندانی چون لیندا کیانی ، حمیدرضا نعیمی ، مهدی کوشکی ، علیرضا زمانی نسب ، قاسم زارع و سیدجواد هاشمی ایفای نقش کرده‌اند.

اما از فیلم‌های تازه اکران شده سینما فیلم سینمایی پوست به کارگردانی بهرام و بهمن ارک و به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح است که بعد از ۴ هفته نمایش در ۶۶۸ میلیون تومان فروخته است.

این فیلم برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به خاطر ژانر متفاوت، بازی‌های درخشان، سنت شکنی و جسارت در محتوا به خود جلب کرد و شش نامزدی در رشته‌های تدوین، صدابرداری، صداگذاری، طراحی لباس، طراحی صحنم و جلوه‌های ویژه میدانی داشته و موفق به کسب دو سیمرغ بلورین برای بهترین فیلم هنر و تجربه و همچنین بهترین موسیقی شده است. ساخت موسیقی این فیلم بر عهده بامداد افشار است. فیلم‌برداری پوست در روستای باویل شهرستان اسکو انجام گرفته که در خلاصه داستان آن آمده است: موضوع این فیلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و درباره خانواده‌ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل می‌شود.

دیگر فیلم کمدی اکران این روزهای سینما کله پوک به کارگردانی جواد مزد آبادی است که ۱۷۵ میلیون تومان فروخته است. این فیلم که بدون حضور در جشنواره فیلم فجر راهی اکران شده در نخستین هفته نمایش مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است.

فیلم سینما کله پوک آخرین حضور مرحوم فتحعلی اویسی در سینمای ایران است.

یوسف تیموری ، سیروس گرجستانی ، حدیث فولادوند ، مریم سلطانی ، مهدی امینی‌خواه ، عزت‌الله رمضانی‌فر ، سیدرضا حسینی ، احمد ایراندوست ، سیدجواد هاشمی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح فیلمی قهرمان محور است که ۱۵۲ میلیون تومان در دومین هفته فروش خود فروخته است.

این فیلم برشی کوتاه از حضور بهترین تک تیرانداز دوران دفاع مقدس در قالب داستانی اکشن روایت می‌شود. فیلم تک تیر انداز در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. اولین نمایش این فیلم در جشنواره فجر ۱۳۹۹ بوده است که برنده جایزه بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین فیلم از نگاه ملی شده است.

در فیلم سینمایی تک تیرانداز کامبیز دیرباز نقش عبدالرسول زرین را ایفا می‌کند که تک تیرانداز ایرانی در زمان جنگ ایران و عراق است. همچنین در این فیلم امیررضا دلاوری، علیرضا کمالی، عبدالرضا نصاری، مالک محمدآبادی، اسماعیل خلج، حسین پوریده، عبدالحلیم تقلبی، انوش معظمی، یاسین مسعودی و حسین شریفی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تک‌تیرانداز ایرانی تبدیل به کابوسی مرگبار برای افسران و فرماندهان ارتش بعثی شده. تا جایی که صدام شخصا جایزه ای برای سر او تعیین می‌کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند