اهدای عضو

تولید «هارمونیکا» با موضوع اهدای عضو

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان فیلم داستانی «هارمونیکا» بیان کرد این فیلم با هدف فرهنگسازی با موضوع اهدای عضو در جامعه تولید شده است.

امید حسینی کارگردان فیلم داستانی «هارمونیکا» گفت: این فیلم داستانی در سال ۱۳۹۹ تولید شده و درباره اهدای عضو و فرهنگسازی آن در جامعه است، این اثر در گونه سینمای کودک و نوجوان ساخته شده است. «هارمونیکا» اولین تجربه من به عنوان کارگردان در زمینه تولید فیلم داستانی است و پیش از این تهیه‌کنندگی پروژه‌های تلویزیونی چون «طلوع»، «اینجا همیشه بارانی است»، «رویا و پارسا» و … را برعهده داشته‌ام.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار است فیلمی با موضوع کودک و نوجوان جلوی دوربین می‌برد، بیان کرد: بحث اهدای عضو و نجات جان انسان‌ها مساله بسیار مهمی است که پیش از هر چیز نیاز به فرهنگسازی دارد، به همین دلیل فکر می‌کنم پیش از هر چیز کودکان و نوجوانان باید با موضوع اهدای عضو آشنا شوند.

کارگردان این فیلم داستانی توضیح داد: «هارمونیکا» به مدت ۹۵ دقیقه ساخته شده است، البته نباید این را هم فراموش کرد که این فیلم در دوره شیوع ویروس کرونا ساخته شده و می‌توان گفت تمام عوامل فیلم با سختی‌های بسیاری همراه بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فیلم‌هایی با موضوع ایثار و در کنار آن اهدای عضو در سینمای کودک و نوجوان بسیار کم تولید می‌شود، این در حالی است که سینما به عنوان بهترین رسانه برای آموزش و فرهنگسازی در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

حسینی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی این کار کاملاً توسط بخش خصوصی ساخته شده و ارسلان حسینی تهیه‌کننده این پروژه است، گفت: «هارمونیکا» قرار است در این دوره از جشنواره فیلم «عمار» حضور داشته باشد، البته پیش از این در نظر داشتیم تا این فیلم را در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نمایش دهیم اما به دلیل ابتلای رضا مطهری تدوینگر پروژه به کرونا نتوانستیم آن را به این جشنواره برسانیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند